18 Μαΐ 2011

Ποιες τροφές ωφελούν τα δόντια

Υπάρχουν ορισμένες τροφές που ωφελούν τα δόντια.Ορισμένες εξ αυτών είναι:
  • -μήλο
  • -καρότα
  • -σέλερι
    Οι τραγανές αυτές τροφές βοηθούν στην απομάκρυνση των χρώσεων απο τα δόντια, κάνουν μασάζ στα ούλα και επειδή για την μάσησή τους απαιτείται αυξημένη έκκριση σιέλου, απομακρύνονται τα τερηδογόνα βακτήρια. Το σέλερι μάλιστα είναι σαν φυσικό οδοντικό νήμα.
  • -Πράσινο τσάι - Περιέχει κατεχίνες οι οποίες σκοτώνουν τα βακτήρια.
  • -Χαμομήλι – Ξεπλένει και ενυδατώνει τα ούλα μας, απομακρύνοντας τυχόν υπολείμματα τροφών.
  • -Τυρί – Βοηθά στη ρύθμιση του στοματικού pH και έχει υψηλές ποσότητες ασβεστίου.
  • -Ακτινίδια και φράουλες - Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C, που συμβάλλει στο σχηματισμό του κολλαγόνου και στην καλύτερη υγεία των ούλων, καθώς και στην αποφυγτή περιοδοντικών παθήσεων.
  • -Κρεμμύδι - η αντιβακτηριδιακή δράση του κρεμμυδιού είναι γνωστή απο την αρχαιότητα.
  • -Σουσάμι – Συμβάλλει στην μείωση της οδοντική πλάκας. Εχει μεγάλη περιεκτικότητα σε ασβέστιο.

    Τα δόντια ωφελούν και όσες τροφές δεν περιέχουν ζάχαρη, δεν έχουν κολλώδη υφή, δεν είναι σκληρά(πχ παστέλι, καραμέλες κτλ)

4 σχόλια:

travma είπε...

Ειμαι 42 χρονων 1,80 76 κιλα και μεχρι πριν 1 μηνα ειχα μονο 1 σφραγισμα κι αυτο λογο στραβου φρονιμητη. Αυτο το παλιο σφραγισμα ειχε γινει με μια ασπρη ρητινη και δεν ειναι το μεταλλικο. Προσφατα εκανα ενα ακομα σφραγισμα και μου το εκανε με μεταλλικο γιατι ηταν οπως μου εξηγησε χαμηλα στην βαση του δοντιου στο σημειο που ξεκιναν τα ουλα. Απο τοτε η γλωσσα μου με καιει σαν εχω πανω της μονιμα πιπερι. Για αυτο το λογο μου εδωσε να κανω ενα καρο εξετασεις αιματος γιατι νομιζει οτι εχω προβλημα με τον σιδηρο τις οποιες δεν τις εχω κανει ακομα. Γινεται να εχω προβλημα με τον σιδηρο ενω τρωω πολυ τακτικα φακες και ολα τα πρασσινα λαχανικα και ολες τις τροφες γενικα εκτος απο κρεας? Ειμαι χορτοφαγος εδω και εναμιση χρονο και ποτε δεν ειχα καποιο προβλημα ουτε με το βαρος ουτε με κατι αλλο. Δεν εχω παρει κανενα φαρμακο ουτε καν ασπιρινη εδω και 3 χρονια ουτε εχω αρρωστησει προσφατα απο οτιδηποτε. Τελος δεν πινω ποτα εκτος κι αν τυχει πολυ σπανια μισο το πολυ ποτηρακι κρασι στο φαγητο και δεν ειμαι καπνιστης. Γιατι εχω αυτο το καψιμο στην γλωσσα μου? Μπορει να ειναι καρκινος? Μπορει να φταιει το μεταλλικο σφραγισμα?

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Η συμβουλή μου-δεν μπορώ να έχω άποψη δίχως να σας εξετάσω- είναι να κάνετε τις εξετάσεις.
Η ανεπάρκεια σιδήρου βέβαια εκτός απο το αίσθημα του καψίματος στην γλώσσα, έχει και άλλα συμπτώματα όπως:κόπωση και αδυναμία,ωχρότητα,κεφαλαλγία,αίσθημα παλμών,λαχάνιασμα,ζάλη,εύθραυστα και κοίλα νύχια,ξηροστομία κα.

Λιγότερο απο το 1% του πληθυσμού παρουσιάζει αλλεργία στο αμάλγαμα.Ενδεχομένως να είστε σε αυτή τη μερίδα ατόμων.

Ανώνυμος είπε...

Έχω ακριβώς το ίδιο θέμα με κάψιμο στη γλώσσα,μετά από συγκόλληση θήκης πίσω δοντιού που είχε ξεκολλήσει. Ο οδοντίατρος "έφαγε" τη θήκη σε ένα σημείο για να πετύχει σωστή σύγκλιση (τελικά ήταν λάθος γιατί μασάω και νιώθω ότι λείπει μέρος της θήκης που βοηθούσε στη μάσηση).
Η θήκη είναι μεταλλοκεραμική. Είναι δυνατόν αυτό το τρόχισμα της θήκης να έχει εκθέσει κάποιο υλικό της που είναι τοξικό;

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Οχι,τα συγκολλητικά που κυκλοφορουν στην Ελληνική αγορά δεν έχουν κάτι το τοξικό.
Ενδεχομένως ο τροχισμός της στεφάνης να έγινε έτσι ώστε να "γρατζουνάει" τη γλώσσα σας και εσείς να το αντιλαμβάνεστε σαν κάψιμο.