13 Ιουν 2009

Ερώτηση ασθενή


ΓΕΙΑ ΣΑΣ,ΕΚΑΝΑ ΕΓΧΕΙΡΙΣΗ ΕΓΚΛΕΙΣΤΟΥ ΦΡΟΝΙΜΙΤΗ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΕΞΙ ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΜΟΥΔΙΑΣΜΑ ΣΤΗΝ ΜΙΣΗ ΓΛΩΣΣΑ ΜΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΦΥΓΕΙ. ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΗΣΤΗΚΕ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΝΑΘΟ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΤΗΣ ΕΓΧΕΙΡΙΣΗΣ.ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΑ?ΚΑΙ ΑΝ ΝΑΙ, ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΟΣΟ ΚΑΙΡΟ ΘΑ ΕΠΑΝΕΛΘΟΥΝ ΟΛΑ ΣΤΗΝ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ?ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ.


Aπάντηση:
Το μούδιασμα συμβαίνει μερικές φορές σε περιπτώσεις οπου υπάρχει επίπτωση στον τρίτο κλάδο του τριδύμου νεύρου, από τραυματισμό εξαιτίας της βελόνας ή από την ίδια την αναισθησία.

Είναι πολύ πιθανό να επανέλθει μόνο του με το πέρασμα του χρόνου. Μπορείτε ωστόσο να απευθυνθείτε σε νευρολόγο, αλλά θα πρέπει ωστόσο να διευκρινιστεί άν πρόκειται για αίσθηση σαν να σας τσιμπούν πολλές καρφίτσες (οπότε συμπεραίνουμε πως η βλάβη είναι μικρή) ή για υπαισθησία (οπότε η βλάβη είναι μεγαλύτερη).

Υπάρχουν ορισμένα φάρμακα, που ίσως σας βοηθήσουν και τα οποία θα σας χορηγήσει ο νευρολόγος.

Το πρήξιμο μετά από αφαίρεση φρονιμίτη είναι συχνά αναμενόμενο και με την κατάλληλη φαρμακευτική αγωγή που σας χορήγησε ο γναθοχειρουργός ο οποίος σας αφαίρεσε το δόντι, θα περάσει σε λίγες μέρες.
Μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας για οποιαδήποτε άλλη απορία.

102 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

συγχαρτήρια για το πολυ καλο blog σας. θελω να ρωτησω το εξης.
πριν απο 25 ημερες εκανα εχγειρηση εγκλειστου φρονιμητη και παρολα αυτα εξακολουθω να ποναω και να περνω δεκαδες παυσιπονα. ο γιατρος μου ειπε οτι εχω παθει αγκυλωση και δεν μπορει να δει καλα το στομα μου. οταν καταφερω να το ανοιξω θα μου πει τι συμβαινει. υποπτευεται οτι το ουλο ΄΄σκεπαζει ΄΄ καποιο δόντι και καθε ποναω. το θεμα ειναι οτι δεν αντεχω αλλλο να ζω με τα παυσιπονα. ο γιατρος δεν συνεργαζεται/ τι να κανω? πως να ανοιξει το στομα μου? τι θα κανω με τα παυσίπονα? ειναι σωστή αντιμετωπθιση απο ενα επιστημονα αυτη????

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Αναφέρετε πως έχουν περασει 25 μέρες απο την εξαγωγή του έγκλειστου φρονιμίτη και από τότε λόγω πόνου λαμβάνετε παυσίπονα.Κάποια αντιβίωση σας χορήγησε ο συνάδελφος που έκανε την εξαγωγή;
Ο πόνος εντοπίζεται στην περιοχή της εξαγωγής;Η δυσκολία ανοίγματος του στόματος προέκυψε αμέσως μετά την εξαγωγή;Το να παίρνετε επί καθημερινή βάση παυσίπονα δεν λύνει το πρόβλημα καθώς ο παράγοντας που προκαλεί τον πόνο,δεν παύει να υφίσταται.Αντιθέτως καταπονείτε και το στομάχι σας χωρίς να έχετε κάποια βελτίωση.
Δεν μπορώ να κρίνω την αντιμετώπιση σας από τον οδοντίατρό σας, αλλά θα σας συμβούλευα εφόσον αφενός έχετε χάσει την εμπιστοσύνη σας στο πρόσωπό του και αφετέρου αφού δεν δέχεται να σας εξετάσει να αναζητήσετε κάποιον άλλο συνάδελφο.

Ανώνυμος είπε...

καλησπερα!εβγαλα σημερα τον φρονιμητη μου σε οδοντιατρο.Εκεινος μου ειπε πως επειδη η ριζα του φρονιμητη ηταν κοντα σε νευρο αφησε μεσα ενα κομματι δοντιου το οποιο θα ενσωματωθει με τον καιρο.Υπαρχει περιπτωση να μου δημιουργηθει καποιο πρόβλημα υγειας?Ειχα ξαδερφο που με λανθασμενη εξαγωγη του δημιουργηθηκε καρδιακο προβλημα.Ευχαριστω παρα πολυ

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Για να σας απαντήσω στο ερώτημα σας θα πρέπει να έχω τουλάχιστον ακτινογραφική εικόνα.
Υπάρχει ενδεχόμενο μόλυνσης του εναπομείναντος τμήματος της ρίζας, αλλά είναι επίσης πιθανό να μην σας ενοχλήσει ποτέ.

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα

Εκανα ενα απλο σφραγισμα πριν 3 μερες και εχω ακομα ενα σχετικο μουδιασμα..Οταν πεφτει δηλαδη τρωφη ή νερο δεν το αισθανομαι τοσο εντονα οσο στην αλλη περιοχη του στοματος.Να συμβουλευτω νευρολογο ή ειναι κατι που απλα θελει χρονο ?

Ευχαριστω

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Δώστε ακόμη ενα χρονικό περιθώριο 2-3 ημερών και αν η αίσθηση παραμείνει ,επισκεφθείτε τον Οδοντίατρο.

Ανώνυμος είπε...

aκαλησπερα
εκανα εξαγωγη φρονιμητη πριν δυο ημερες και η μιση μου γλωσσα ειναι ακομα μουδιασμενη πραγμα πολυ ενοχλητικο. Η γιατρος μου εδωσε και βιταμινη β12 για να βοηθησει αλλα ακομα δεν υπαρχει καμια διαφορα. ποσο καιρο μπορει να παρει για να επανελθει η γλωσσα και ειναι σιγουρο οτι επανερχεται??
ευχαριστω

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Αναλόγως τί έχει συμβεί.
Η "επαναφορά" μπορεί να επέλθει μέσα σε λίγες ώρες ή και ...μήνες(όπως ενδεχομένως να έχετε διαβάσει σε σχόλια άλλων).
Δώστε ενα περιθώριο λίγων ημερών ακόμη και αν δεν υπάρχει καμία διαφορά, αποτανθείτε στον γιατρό σας.

Unknown είπε...

Εμενα εχει μια βδομαδα π εβγαλα τον φρονιμητη και η γλωσσα ακομα μουδιασμενη και ανχωνομαι

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Επικοινωνήστε με τον οδοντίατρο που πραγματοποίησε την εξαγωγή καθώς είναι ο μόνος που γνωρίζει τι έχει συμβεί.
Σε κάθε περίπτωση μην ανησυχείτε, το πιθανότερο είναι να είναι κάτι παροδικό.

Unknown είπε...

ΚΑΛΗΜΕΡΑ! ΘΕΛΩ ΝΑ ΣΑΣ ΚΑΝΩ ΜΙΑ ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΝΑΝ ΦΡΟΝΙΜΗΤΗ ΠΟΥ ΕΙΧΑ ΑΦΑΙΡΕΣΕΙ ΠΡΙΝ 3 ΜΗΝΕΣ ΠΕΡΙΠΟΥ...ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΙΣΘΗΣΙΑ ΤΟ ΜΙΣΟ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΚΟΜΗ ΜΟΥΔΙΑΣΜΕΝΟ..ΕΙΝΑΙ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΟ ΤΟΣΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ?ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΝΑ ΜΕ ΤΣΙΜΠΑΝΕ ΠΑΝΤΟΥ ΚΑΡΦΙΤΣΕΣ.Ο ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΟΣ ΜΟΥ ΕΙΧΕ ΠΕΙ ΟΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΚΑΙ ΜΗΝΕΣ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ..ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ Κ ΧΡΟΝΟ??ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ..

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Κυρία Κυριακίδου,
όπως περιγράφετε τα συμπτώματα παραπέμπουν σε υπαισθησία του κάτω φατνιακού νεύρου η οποία συνήθως υποχωρεί σε 6 μήνες μέχρι...2 χρόνια.
Δεν μπορείτε να κάνετε κάτι άλλο πέρα από υπομονή.

Unknown είπε...

Καλησπερα, συγχαρητηρια για το μπλογκ.
Εβγαλα εγκλειστο κατω φρονιμητη πριν δεκα μερες. Ολα καλα με τα ραμματα οκ και εκει που εχω αρχισει και αναρρωνω...νιεθω τσιμπημα στη γλωσσα..απο κατι μεσα απο το ουλο χαμηλα..λεω κανα ραμα θα ναι που σκληρηνε..τλκ κοιταζω μες το στομα βλεπω κατι σκληρο αιχμηρο κ λευκο να ακουμπαει και να τσιμπαει τη γλωσσα..λεω τι εγινε εμεινε κανα κομματι δοντι μεσα;
Παω στον γναθοχειρουργο, μου λεει ειναι η γναθος που εχει βγει λιγο απο το ουλο κ τσιμπαει τη γλωσσα...μου το λιμαρε λιγο αλλα ειναι επιπονο..Καμια συμβουλη; Και ποια θα ειναι η εξελιξη του;
Ευχαριστω πολυ

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Εφόσον το παρακολουθεί συνάδελφος η εξέλιξή του αναμένεται καλή.
Δίχως κλινική εικόνα δε μπορώ να σας δώσω κάποια περαιτέρω συμβουλή.

Unknown είπε...

Καλησπέρα έχω κάνει εξαγωγή φρονιμήτη εδώ και 5 ημέρες και ακόμα είμαι μουδιασμένος στο πιγούνι ακριβώς κάτω από τα χείλη είναι φυσιολογικό;

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Η αναισθησία "φεύγει" συνήθως λίγες ώρες μετά την χορήγησή της.
Συνεπώς δεν είναι απολύτως φυσιολογικό να παραμένετε μουδιασμένος τόσες μέρες μετά. Πιθανότατα τραυματίστηκε κάποιο νευρο κατά την διαδικασία.

Unknown είπε...

Κ. Μοσχου,
Εκανα εξαγωγη του εγκλειστου κατω αριστερα φρονιμητη και απο την πρωτη μερα εως και σημερα δεν ασθαινομαι την μιση γλωσσα απο αριστερα και την γευση απο αυτην τη περιοχη.Ωστοσο την δαγκωσα κατα λαθος πριν δυο μερες και αισθανθηκα πονο για λιγα δευτερολεπτα. Ηθελα να ρωτησω εχει κοπει το νευρο ή το γεγονος πως πονεσα οταν την δαγκωσα σημαινει πως εχεις απλως τραυματιστει το νευρο ; Ακομη θα ηθελα να μου πειτε τι εξετασεις πρεπει να κανω για να δω τι ακριβως ζημια εγινε.

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Όχι, το νεύρο δεν κόπηκε.
Πιθανότατα τραυματίστηκε.
Πριν πόσο καιρό έγινε η εξαγωγή;

Nemesis_sml είπε...

Καλησπερα!!πριν 10 μέρες έκανα κι εγώ χειρουργική εξαγωγη ημιεγκλειστου φρονιμιτη κάτω αριστερά.και πάνω που αναρρωνω ειδα ακριβώς το ίδιο άσπρο αιχμηρό και σκληρό πράγμα που μου τρυπάει τη γλώσσα.. .κι ήθελα να ρωτήσω.. εσάς ποιά ήταν η εξέλιξη.. ;

Nemesis_sml είπε...

Καλησπερα έχω ακριβώς το ίδιο πρόβλημα.σε σας ποια ήταν η εξελιξη;;

Διαβάτης είπε...

Κυρία Μόσχου καλησπέρα ,
Πριν από 3 βδομάδες έκανα απονέυρωση σε δόντι κάτω αριστερά , το πρότευλευταιο στην σειρά . Εδώ και τρεις βδομάδες η μισή μου γλώσσα έμεινε μουδιασμένη , και το μούδιασμα αλλοιώθηκε , σε κατι σαν έγκαυμα , σαν τσίμπημα με καυρφίτσες , σαν να καίγεται η γλώσσα μου . Το έψαξα , και διαπίστωσα ότι οφείλεται σε ζημια που πιθανών έπαθε το γλωσσικό νεύρο . Πώς θα περάσει αυτό ; Θα επανέλθει το νεύρο , θα αποκατασταθεί η ζημιά ; Πόσο καιρό θα διαρκέσει ; Υπάρχουν καθόλου τρόποι να απαλύνεται ο πόνος ; Σας ευχαριστώ πολύ . Αργυρούλα Γεωργίου

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Δεν υπάρχει κάτι που θα μπορούσατε να κάνετε απο μόνη σας, πέρα απο υπομονή!
Ελπίζω η κατάσταση να έχει βελτιωθεί.
Για οτιδήποτε χρειαστείτε, στη διάθεση σας!

Gregor είπε...

Καλησπέρα έχω κάνει εξαγωγή φρονιμιτη από τον Μάιο κ νιώθω απο τότε μια φορά τον μήνα για λίγες μέρες τσίμπημα στη μια πλευρά της γλώσσας.Επισης υπάρχει ακομα μια αίσθηση πρηξιματος στην ίδια πλευρά της γλώσσας.Αυτα οφείλονται από τραυματισμό νεύρου ή είναι κάτι άλλο;;

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Θα μπορούσε να οφείλεται σε τραυματισμό νεύρου , αλλά θα ήθελα να αποσαφηνιστεί το "μια φορά το μήνα για λίγες ημέρες νιώθω τσιμπήματα"

Unknown είπε...

Καλησπέρα και απο μένα έκανα και εγω χειρουργική εξαγωγη ημιεγκλειστου αριστερου φρονιμιτη πριν απο 2 μερες.Μολις τελείωσε η επέμβαση ο οδοντίατρος μου είπε οτι η ρίζα ηταν πολυ κοντα στο νεύρο και εχει τραυματιστεί.Αποτέλεσμα να μην έχω αίσθηση στο κατω χείλος μπροστινό τμημα στο πηγούνι αλλα και στην εξωτερικη πλευρα κάποιων δοντιών.Αντίθετα εχω αίσθηση στην εσωτερικη πλευρα του πηγουνιου και στην εσωτερικη πλευρα του κάτω αριστερού χειλους.Περιστασιακα στο αριστερό πηγούνι αισθάνομαι ένα μιρμίγκιασμα.Η ερώτηση μου είναι η εξής υπάρχει πιθανότητα να
μην δω καθόλου βελτίωση και το νεύρο να εχει κοπεί τελείως?Η ολικη αποκατασταση είναι εφικτη?
Ευχαριστώ

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Είναι ακόμα πολύ νωρίς για οποιοδήποτε συμπέρασμα.
Κάντε λίγη υπομονή. Στις περισσότερες των περιπτώσεων υπάρχει βελτίωση μετά απο λίγο καιρό και συχνά πλήρης ανάκαμψη!

Αλεξάνδρα είπε...

Καλησπέρα, θα ήθελα να ρωτήσω εάν υπάρχει πρόβλημα για κάποιον που παίρνει αντικαταθληπτικο (seroxat /Xanax) να κάνει αναισθητικες ενέσεις για σφραγισματα η εμφυτευματα κλπ .

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Καλημέρα σας.
Δεν αντιλαμβάνομαι τι μπορεί να εννοείτε με το "πρόβλημα".
Οφείλετε να ενημερώσετε τον οδοντίατρό σας για τη λήψη όλων των σκευασμάτων που λαμβάνετε, τη δοσολογία και τη συχνότητα. Τότε σίγουρα δε θα έχετε κανένα απολύτως πρόβλημα.

Unknown είπε...

Κ,ΜΟΣΧΟΥ ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ,ΜΟΥ ΕΚΑΝΕ Ο ΓΙΑΤΡΟΣ ΣΤΕΛΕΧΙΑΙΑ ΑΝΑΙΣΘΗΣΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΟΥ ΒΓΑΛΕΙ ΤΟΝ ΦΡΟΝΗΜΗΤΗ ΣΤΗΝ ΑΝΩ ΓΝΑΘΟ ΚΑΙ ΑΜΕΣΩΣ ΕΝΙΩΣΑ ΝΑ ΜΟΥΔΙΑΖΕΙ ΤΟ ΜΑΓΟΥΛΟ ΚΑΙ ΤΟ ΜΑΤΙ ΜΟΥ ΑΠΟ ΤΗ ΜΕΡΙΑ ΤΟΥ ΦΡΟΝΗΜΗΤΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΠΡΗΣΤΗΚΕ ΤΟ ΜΑΓΟΥΛΟ ΜΟΥ ΕΥΘΗΣ ΑΜΕΣΩΣ ΜΕ ΤΟ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ Η ΝΑΑΡΚΩΣΗ ΠΡΙΝ ΜΠΕΙ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΞΑΓΩΓΗΣ.ΕΧΕΙ ΠΕΡΑΣΕΙ ΣΧΕΔΟΝ ΜΙΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΗΞΙΜΟ ΔΕΝ ΕΦΥΓΕ ΕΝΤΕΛΩΣ ΟΠΟΣ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ Η ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ ΟΤΑΝ ΑΝΟΙΓΟΚΛΕΙΝΩ ΤΟ ΣΤΟΜΑ,ΜΟΥΔΙΑΣΜΑ ΔΕΝ ΕΧΩ,ΤΩΡΑ ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ;ΠΕΙΡΑΧΤΗΚΕ ΚΑΠΟΙΟ ΝΕΥΡΟ Η ΚΑΠΟΙΟ ΑΓΓΕΙΟ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΗΣ ΕΝΕΣΗΣ; ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ; ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Είναι απο τα συμβάματα(οπως το περιγράφετε τουλάχιστον) που συμβαίνουν κατά τη διάρκεια της αναισθησίας.
Ο συνάδελφος τι οδηγίες σας έδωσε;

Lia lia είπε...

Καλησπέρα πριν μια εβδομάδα πήγα να κάνω ενα σφράγισμα στον οδοντίατρο στο τελευταίο δόντι κάτω αριστερά. Μου εκανέ ένεση. Με επιασε παντού εκτός το δόντι. Μετα μου έκανε κι αλλη αλλά τίποτα. Στο σύνολο κάναμε τέσσερις αλλα παλι τίποτα. Οπότε δεν κάναμε τίποτα. Μετά απο δύο μέρες πήγα παλι. Δοκιμάσαμε παλι. Στο σύνολο καναμε άλλες δύο χωρίς αποτέλεσμα. Μετά μου είπε ότι προφανώς θα υπάρχει καποια φλεγμονή και δεν με πιάνει. Μου είπε να πάρω niflamol για μια εβδομαδα και τα λέμε μετά. Όλη αυτήν την εβδομάδα δεν μπορώ να ανοίξω το στόμα μου και μέρα με την ημέρα γίνεται ολο και χειρότερα.τι μπορεί να συμβαίνει και τι μπορώ να κανω

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

6 προσπάθειες αναισθησίας είναι αρκετές. Ενδεχομένως να τραυματίστηκε κάποιο νεύρο στην περιοχή η οποία ερεθίστηκε ούτων η άλλως.
Με το πέρασμα των ημερών έχετε κάποια βελτιώση;

Lia lia είπε...

Καλημερα και παλι.ευχαριστω για την απάντηση. Εχουν περάσει 20 μέρες και είμαι καλύτερα αλλά πολλές φορές νιώθω πονο όταν ανοίγω το στόμα μου εσωτερικά σχεδον στο υψος των αμυγδαλων από την αριστερή πλευρά όπως και πολλές φορές νοιθω ένα μαγκωμα στην γναθο. Δυσκολεύομαι να φάω μεγάλες μπουκιες.

Unknown είπε...

Γειά σας, έχω προγραμματισμένο ραντεβού για αφαίρεση του κάτω δεξιά φρονιμίτη σε 1 βδομάδα στο πανεπιστήμιο, όταν πήγα για την διάγνωση μου είπαν ότι είναι πολύ κοντά στο νεύρο και είπαν ότι πρέπει να κάνω αξονική πρώτα. Ήθελα να ρωτήσω το εξής, θα με συμβούλευτε να κάνω την εξαγωγή κανονικά εκεί όπου υποθέτω ότι θα μου το βγάλει κάποιος μεταπτυχιακος φοιτητής ή κάποιος απλός φοιτητής ενδεχομένως ή να πάω σε κάποιον ιδιώτη; φοβάμαι μην τραυματιστει το φατνιακο νεύρο και μουδιασει η περιοχή για μεγάλο διάστημα η και για πάντα όπως μου είπαν, υπέγραψα και ένα χαρτί ότι έχω ενημερωθεί σχετικά.

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Χαίρετε.
Δεν μπορώ να σας υποδείξω τι να κάνετε.
Απλά θα σας πω πως οι εξαγωγές σωφρονιστηρων, ειδικά οι πιο περίπλοκες, γίνονται από μεταπτυχιακους φοιτητές υπό την επίβλεψη του καθηγητή τους.
Από εκεί και πέρα αν αποφασίσετε να σας τον αφαιρέσει ιδιώτης οδοντίατρος, δεν αποτελεί εγγύηση ότι δε θα προκύψει κάποιο πρόβλημα.
Εύχομαι να πάνε όλα καλά.
Για οτιδήποτε είμαστε στη διάθεσή σας.

Ειρήνη! είπε...

Να μη το βγάλεις καν...βρηκα το μπελα μου πραγματικά. ..και δε με είχαν ενημερώσει σχετικά. ..ένα χρόνο ακομα έτσι μουδιασμένη και πιθανώς δε θα περάσει ποτε...οι εξαγωγές εχουν πολλους κιδυνους..δες στο γιουτιουμπ το root cause ΟΛΟ

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Το να μην προχωρήσει σε θεραπεία, ακόμα και αν η εξαγωγή είναι μονόδρομος, δεν είναι ορθή συμβουλή.
Το ότι υπάρχουν κίνδυνοι σε μια εξαγωγή είναι γνωστό τοις πάση, όπως άλλωστε και σε όλες τις ιατρικές πράξεις. Αλλά το να θεωρούμε πως "θα πάθω πολλά δεινά αν συνεχίσω, γιατί έτσι έπαθε και ο τάδε" είναι ανωφελο.
Εμπιστευομαστε πτυχιούχους οδοντιατρους που έχουν σπουδάσει αρκετά χρόνια το αντικείμενο και όχι γιουτιουμπερς ή ινσταγκραμερς ;)

Unknown είπε...

Καλησπέρα πριν από 5 ημέρες έκανα χειρουργική εξαγωγή ημιέγκλειστου φρονιμήτη. Το πρηξιμο και ο πόνος σταδιακα υποχώρησαν όχι ομως και το μούδιασμα στο δεξί μέρος του κάτω χείλους και του πηγουνιού μου γεγονός που με δυσκολεύει στην κινήση τους. Διαβάζοντας τα σχετικά με τον τραυματισμό του κάτω φατνιακου νευρου έχω ανησυχήσει... Είναι φυσιολογικο να νιώθω ακομα μούδιασμα?

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Φυσιολογικό είναι αν έχει τραυματιστεί το νεύρο.
Το αναφέρατε στον οδοντίατρο που ανέλαβε το περιστατικό;
Δώστε λίγες μέρες περιθώριο και δείτε αν υπάρχει βελτίωση.
Ενδεχομένως να επανέλθει σταδιακά χωρίς κάποια παρέμβαση.

jenny είπε...

Καλησπερα σας.εχω κανει αρκετα χρονια επεμβαση αφαιρεσης εγκλειστου φρονιμιτη,η οποια δεν πηγε καλα και το αποτελεσμα ηταν να μεινει η ριζα του δοντιου μεσα και να παθω και ζημια στη γλωσσα..εχει κοπει το γλωσσικο νευρο και αυτο εχει ως αποτελεσμα να δαγκωνω τη γλωσσα μου ακομη κι οταν κοιμαμαι..δεν το καταλαβαινω αλλα οταν ξυπναω υποφερω απο πονο..τι μπορω να κανω γι αυτο παρακαλω;;

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Χαίρετε.
Αρχικά θα πρέπει να αφαιρεθεί και το τμήμα του δοντιού που έχει παραμείνει.
Εν συνεχεία θα πρέπει να εξεταστείτε από νευρολόγο.

ΝΙΚΟΛΟΥΔΗ ΕΛΙΣΣΑΒΕΤ είπε...

Καλησπέρα σας! Δυστυχώς μετά από ενεση αναισθησία από οδοντίατρο για ένα σφράγισμα έχω πάθει φλεγμονή και δεν ανοίγει το στόμα μου πάρα ελάχιστα.εχω απελπιστεί γιατί πήγα και σε γναθοχειρουργο και μου συνέστησε μασάζ είναι δυνατόν 2 μήνες τώρα?

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Χαίρετε. Τι κινήσεις έχουν γίνει μετά το συμβάν;
Επισκεφθηκατε γναθοχειρουργο και συνέστησε μασάζ με τα δάχτυλα στην περιοχή;
Έγινε κάτι άλλο;

Chris είπε...

Καλησπέρα.
Πριν από 2 εβδομάδες ακριβώς, αφαίρεσα τον κατω αριστερά ημιέγκλειστο φρονιμήτη μου, σε χειρούργο στόματος την οποία μου σύστησε πολύ δικός μου άνθρωπος.
Είχα μαζί μου πανοραμική.
Λόγω πρόπτωσης μητροειδούς πσίρνω αντιβίωση, οπότε είχα πάρει 2 γρ amoxil.
Έγινε η πτώτη ένεση, όλα καλά, περιμέναμε λίγο κτλ...
Ξεκινάει η διαδικασία και νιώθω σαν
"ρεύμα" (προφανως το νεύρο).
Η γιατρός σταμάτησε, μου έκανε ακόμα λίγη αναισθησία και μου είπε πως υα προχωραμε αργά για να το ελεγχουμε..
Συνέβη το ίδιο αλλες 2 φορές, με ρώτησε εάν ποναω σε συγκεκριμένα σημεία που πίεζε (εγώ δεν πονούσα είναι αλήθεια, απλώς εκεί που δούλευε ξαφνικά πεταγόμουν!όχι περισσότερο από ότι σε ένα απλό σφράγισμα όμως...) και μου εξήγησε πως δεν είναι το κεντρικό νεύρο αλλά καποιο "παρακλάδι" μικρό που θα προσπαθήσουμε να το εντωπίσουμε και να το ψιλοναρκώνουμε στην πορεία εάν χρειαζεται.
Έτσι και εγινε.
Ο φρονιμήτης βγήκε νομίζω σχετικά εύκολα, πιο πολύς ήταν ο φόβος μου!
Η γιατρός δεν ένιωσα να με ταλαιπωρεί καθόλου και γενικα φάνηκε άνετη και πως ξέρει τι κάνει!Δεν κατάλαβα καν πως τον είχε αφαιρέσει ( ολόληρος, χωρίς περίεργες ρίζες...1 κεντρική) όταν κατάλαβα πως έβαζε τα ράμματα!
Μου έδωσε τις οδηγίες ΚΑΙ γρσπτώς και εφυγα.
Συνλεχισα 4 μερες αντιβίωση και έπαιρνα και παυσίπονα (depon και algofren) περίπου 1 την ημέρα.
Την 3η ημέρα αρχισε να υποχωρεί το πρήξιμο, την 4η λιγότερο κτλ...
Ένιωθα πολύ καλά μέχρι που αρχισα να διαπιστώνω πως ενώ δεν πονούσα πια καθόλου , κατά μήκος της κάτω αριστερής γναθου είχα μια αίσθηση "βαριά", όπως όταν συνέρχεσαι από τη νάρκωση και νιωθεις "μαγκωμένο" εκείνο το σημείο.
Όχι όμως μούδιασμα σαν βελόνες...
Κάποιες φορές ένιωθα και μικρά τσιμπήματα προς το αυτί μου.
Επικοινώνησα τηλεφωνικά με τη γιατρό 1 εβδομάδα αργότερα (πριν 1 εβδομάδα δηλαδή) της εξήγησα κσι μου είπε να το παρακολουθήσω άλλη 1 εβδομαδα.
Πως ενδσχομένως να είναι και από τη ναρκωση επειδή επιμείναμε λίγο περισσότερο. Μου σύστησε, εφόσον δεν υπήρχε κανενα πρόβλημα εσωτερικά του στόματος, να κάνω πλύσεις με ζεστό χαμομηλόνερο γιατί αυτό πιθανόν να ξεμπλοκάρει κάποιο πιασμένο νεύρο ή μύ.
Έτσι και εκανα.
1 εβδομάδα ακόμη μετά όμως δε βλέπω κάποια αξιόλογη μεταβολή.
Πώς τα βλέπετε εσείς όλα αυτά;
Τι πιστεύετε πως θα μπορούσε να με ανακουφίσει;
Διαβαζω πως βιτσμίνες του συμπλέγματος Β πιθανόν να βοηθούν...
Φυσικά θα ξαναμιλήσω με τη γιατρό, όμως μια αποψη θα μου ήταν χρήσιμη!

Συγνώμη για την πολυλογία, ήθελα απλώς να εξηγήσω τα πάντα!

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Δε διαφωνώ με τις ενέργειες της συναδέλφου.
Παρατηρήστε το για μια εβδομάδα και τότε ανάλογα με το τι θα αναφέρετε, συνεχίζετε!
Υπομονή...

Unknown είπε...

Γεια σας.. πριν λιγες μερες εκανα πανοραμικη.. εδειξε οτι ο κατω δεξια φρονιμιτης ( που δεν εχει βγει ακομα) ειναι εγκλειστος και μαλιστα οι ριζες πιανουν νευρο.. ο οδοντιατρος μου ειπε οτι ειναι αρκετα επικινδυνο γιατι αν τον βγαλουμε υπαρχει κινδυνος μονιμης παραλυσης της μιας μου πλευρας.. εχω φοβηθει πολυ.. μπορειτε να μου πειτε και εσεις τι γνωμη σας? Τι πρεπει να κανουμε σε αυτην την περιπτωση? Να σημειωσω τι δεν εχω καποια ενοχλισει ακομα.. τι πρεπει να κανω σε περιπτωσει που μεγαλωσει τελικα ο φρονιμιτης?

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Τι ηλικία έχετε;

Unknown είπε...

Καλησπέρα σας, πριν απο δυο μήνες έκανα απονέυρωση στο κάτω αιρστερά τραπεζίτη. Οταν μπήκε η ένεση ένιωσα στα μρποστινά δόντια ένα τίναγμα και το είπα στο γιατρο και μου απάντησε είναι γιατί πιάνει η ένεση. Δυο μέρες μετά την απονέυρωση άρχισα να νιώθω μυρμίγκιασμα το χείλος μου και ένα ηλεκτρικό ρευμα να διαπερνά τα δύο μπροστινά δόντια όταν άνοιγα το στόμα. Ο οδοντίατρος είπε οτι μάλλον έγινε απο την βελόνα της αναισθησίας και πήρα για πέντε μέρες κορτιζόνη. Το πρόβλημα πέρασε. Εδω όμως και μία εβδομάδα, βάζοντας κρέμα στο πρόσωπο μου ένιωσα όταν ακουμπούσα το πιγούνι μου το ίδιο αίσθημα βάρους, ελαφρύ κάψιμο στο χείλος και το μυρμίγιασμα καθώς και την ίδια σχεδόν αίσθηση στα δύο δόντια. Η αίσθηση είναι οταν ακουμπάω το σημείο αυτό κυρίως ενώ το χείλος το νιωθω περίεργο και άλλες στιγμές στην ημέρα.

Ειναι δυνατόν να πέρασε με την κορτιζόνη και 6 βδομάδες μετά να επανήλθε? αυτό σημαίνει ότι έχει γίνει σοβαρή ζημιά και δεν θα περάσει ποτέ? Η θα μπορούσε να εξεληχθει σε κάτι οσβαρό και να πάθω καμία μόνιμη νευραλγία στο νεύρο?

Επίσης να σας πώ ότι ένα μηνα πριν έκανα και μαγνητική στη γνάθο οπου βρέθηκε οτι δεν υπάρχει καλύ συγκλιση και και θα βάλω νάρθηκα για να επανέλθει. Μπορεί η γνάθος να προκαλέι τέτοια συμτώματα? Φοβάμαι πολύ γιατί έχω να κάνω και άλλες εργασίες, να βάλω θήκη στο απονευρωμένο δόντι άρα και άλλη αναισθησία και τρέμω στη ιδέα του ρποβλήματοςπ ου δημιουργήθηκε...

Unknown είπε...

Χαίρετε. Αν νιώθετε μικρά τσιμπιματακια σαν να σας τσιμπούν πολλές καρφίτσες; Αν ναι,τότε πρόκειται για μικρή βλαβη ,βάση όσων αναφέρετε στο ερώτημα σας. Αν όχι, τότε πιθανότατα έχουμε να κάνουμε με υπαισθησια και θα πρέπει να επισκεφθείτε νευρολόγο για να σας καθοδηγήσει.

Unknown είπε...

Καλησπέρα σας.Στις 07/10/19 έκανα απλή εξαγωγή του πάνω δεξιά φρονιμίτη χωρίς επιπλοκές.Απο την επόμενη μέρα νιώθω τα δύο πλαϊνά δόντια από την εξαγωγή σαν ξένα στοιχεία μέσα στο στόμα μου ,σαν μαγκωμενα και όταν κλείνω το στόμα να βρίσκουν στα κάτω δόντια.Ειμαι 56 ετών και έπαιρνα actonel 75mg για ένα χρόνο .Σταμάτησα την θεραπεία προ 7μηνου προκειμένου να γίνει η εξαγωγή χωρίς κίνδυνο οστεονεκρωσης.Επισης έχω περιοδοντίτιδα.Αυτο που περιέγραψα μπορεί να είναι οστεονεκρωση ???? Είναι σοβαρό και πότε θα φύγει ??? Ο γιατρός μου επισκέφθηκα για όλα αυτά δεν βρίσκει κάτι ανησυχητικό .Το τραύμα μου έχει σχεδόν επουλωθεί ,δεν υπάρχει δυσοσμία ούτε πόνος.

ντινα είπε...

Καλησπέρα και πάλι και ευχαριστώ για την απάντηση σας! Μετά απο μεγάλη ταλαιπωρία και επισκέψεις σε νευρολόγους, γναθολόγους και την διαγνωση νευροπαθητικου πόνου, εγινε και αξονικη τομογραφία οπου έδειξε διαφυγή του υλικού έμφραξης. Το πρόβλημα είναι οτι το υλικό ακουμπάει το φατνιακό νεύρο για αυτό προφανώς πονάει το δόντι και δίνει το νέυρο πόνο και μυρμύγιασμα στο σαγονι και στα μπροστα δόντια. Ποια είναι συνήθως η πρόγνωση? μπορεί με τον καιρο να χειροτερέψει ο πόνος απο το νέυρο και να γίνει μόνημη η χειρότερη νευραλγία? Ηθελα να σας ρωτήσω εάν με την αφέρεση του δοντιου φέυγει και το υλικό.

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Χαίρετε.
Η αλήθεια είναι, δίχως να θέλω να περιαυτολογησω, ότι σε κανένα ασθενή μου δεν έχει συμβεί διάτρηση του ριζικού σωλήνα, συνεπώς και διαφυγή του υλικού.
Ωστόσο, από περιστατικά συναδέλφων που είτε συζητήθηκαν μεταξύ μας, είτε από ασθενείς που αναζήτησαν δεύτερη γνώμη ή θεραπεία, η πρόγνωση ήταν καλή όπως και η έκβαση.
Συνηθως υπάρχει ανακούφιση με την πάροδο του χρόνου αν και κάποιες φορές χρειάζεται η συνδρομή νευρολόγου.

ντινα είπε...

Καλησπέρα σας, Πρίν μία εβδομάδα έκανα απλή εξαγωγή του 16 το οποίο ήταν δύο φορές απονευρωμένο, είχε σπασμένη ρίζα απο εργαλείο κατα την απονέυρωση που είχε φανεί ακτινογραφικά και πονούσε για αυτό και βγήκε. Επίσης κατα την εξαγωγη ο γιατρός διαπίστωσε οτι υπήρχε και συρρίγειο. Απο την επόμενη μέρα το πρωί, νίωθω το δίπλα γομφίο που είναι και το τελευταίο δόντι (δεν υπάρχει φρονημίτης) να πονάει πολύ όταν κλείνω το στόμα, και όταν βρίσκει στα κάτω δόντια. Δεν έχω προσπαθήσει να μασήσω απο εκεί αλλα φαντάζομαι θα είναι το ίδιο. Το νιώθω κάπως σαν ξένο μέσα στο στόμα. Η μόνη ανακούφιση είναι όταν το πιέσω δυνατά προς τα πάνω με το δάχτυλο μου, οπου για λιγο δεν πονάει στο πρώτο δάγκωμα, είναι σαν να επιστρέφει στη θέση του για λίγο και μετά οταν ξανακλείνω το στόμα πονάει. Αυτο επίσης που με ανακουφίζει είναι ο νάρθηκας που φοράω το βράδυ που μάλλον το κρατάει σε σωστή θέση οπότε το πρωί είναι λίγο καλύτερα τα πράγματα.

Εχω τρομάξει πάρα πολύ γιατί ταλαιπωρούμουν ενα χρόνο με το δόντι που βγήκε καθώς κανείς δε μπορούσε να κάνει διάγνωση και ενώ έλεγα οτι πονάω έπρεπε να βγεί για να δουνε τη μόλυνση και το πόσο μεγάλο ήταν το κάταγμα.. Για αυτό φοβάμαι μήπως πάλι έγινε λάθος απο το γιατρό κατα την εξαγωγή και έχασα και ένα ακόμα δόντι.

Είναι συνηθησμένος τέτοιος πόνος στα διπλα δόντια μετά απο εξαγωγή μία βδομάδα μετά χωρίς να υπάρχει καλυτέρευση?

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Kυρια Ντίνα,
Δίχως να σας εξετάσω δε μπορώ να πω πάρα γενικοτητες.
Σε γενικές γραμμές μετα από εξαγωγή μπορεί να υπάρξουν συμπτώματα, τα οποία όμως υποχωρούν με την πάροδο των ημερών.
Έχετε αναφέρει τις ενοχλήσεις στον συνάδελφο που έκανε την εξαγωγή; σας δόθηκε κάποια φαρμακευτική αγωγή;

Unknown είπε...

Γεια σας,
Εδώ και 1 μήνα έκανα εξαγωγή του κάτω δεξιού φρονιμήτη κι από τότε δεν νιώθω το δεξί μέρος της γλώσσας μου . Είναι σοβαρο ?

Unknown είπε...

Χαίρετε.
Το έχετε αναφέρει στον οδοντίατρο που έκανε την εξαγωγή; Σας είχαν γίνει ράμματα; Σας έχει εξέτασει από τότε;

Unknown είπε...

Χαιρεται!Ειμαι 22 χρονων και στις 30 απριλιου εκανα εξαγωγη του κατω δεξιου ημιεγκλειστου φρονιμητη.Τοποθετητηθηκαν απορροφησιμα ραμματα τα οποια εφυγαν περιπου στον εναν μηνα τελη Μαη-αρχες Ιουνιου.Η επεμβαση εγινε απο γναθοχειρουργο ομως εχω ακομα μουδιασμα στο χειλος και λιγο στο πιγουνι απο την ιδια μερια.Επικοινωνησα με τον γιατρο τηλεφωνικα και μου ειπε να παρω απλως συμπλεγμα βιταμινων β.Να αναφερω οτι το μουδιασμαδεν μοιαζει σαν να τσιμπαν βελονες,αλλα σαν απωλεια αισθητικοτητας στην περιοχη.Η ιδια αισθηση ειναι και στα κατω δοντια στη δεξια πλευρα μεχρι μπροστα στον δεξιο κυνοδοντα και στους δυο τομεις προς τη δεξια πλευρα.Υπαρχει καποια εξεταση για να δω αν κοπηκε το νευρο ή απλα αν τραυματιστηκε? Υπαρχουν φαρμακα για γρηγοροτερη επαναφορα της αισθησης? Επισης ο γιατρος στις 10 μερες οπου το μουδιασμα δεν υποχωρουσε μου εδωσε κορτιζονη για μια εβδομαδα χωρις αποτελεσμα.Πιστευετε οτι ειναι κατι σοβαρο ή θα επανελθει? Ευχαριστω εκ των προτερων για το χρονο σας.

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Κατά πάσα πιθανότητα έχετε υπαισθησία νεύρου, λόγω της αναισθησίας που σας χορηγήθηκε.
Είναι κατάσταση που απαιτεί αρκετό χρονικό διάστημα για να βελτιωθεί.
Μπορείτε να αναζητήσετε βοήθεια απο νευρολόγο ο οποίος θα σας κατευθύνει ως προς τις εξετάσεις και την αγωγή που ίσως χρειαστεί να λάβετε.

iTaxi είπε...

Καλησπέρα σας ευχαριστούμε για τον χρόνο που διαθέτετε για δίνετε απαντήσεις στα θέματα υγείας που έχουμε.Είμαι 48 χρονών καιΤο πρόβλημα μου είναι ότι πριν ακόμα βγάλω τον έγκλειστο φρονιμήτη (περιοχή 38) είχα τα περισότερα συμπτώματα που αναφέρουν οι περισότεροι ασθενείς στο ιστολόγιο σας.Δηλαδή περίπου 10 μέρες πριν βγάλω το δόντι άρχισε να μου μουδιάζει μέρος της γλώσσας το μισό πηγούνι,το μάγουλο και επεκτάθηκε σιγά σιγά προς το μέτωπο.Σήμερα που σας γράφω, είναι μια εβδομάδα που έχω κάνει την επέμβαση σε καθηγητή χειρούργο γναθολόγο,και τα συμπτώματα είναι ακριβώς τα ίδια με λίγη καλυτέρευση στην περιοχή του σαγονιού.Υπάρχει πιθανότητα να τραυματίστηκε το νεύρο πριν ακόμα γίνει η εξαγωγή;Και αν ναι πρέπει να κάνω και κάποιες επισκέψεις σε νευρολόγους τώρα πού είναι σχετικά νωρίς;Αύριο θα πάω να βγάλω τα ράμματα ελ΄πιζω σε καλά νέα από τον γιατρό.

Unknown είπε...

Καλησπέρα σας έχω κάνει εξαγωγή ημιεγκλειστου φρονιμήτη κάτω αριστερά πριν δύο μέρες και νοιώθω ακόμα μούδιασμα στα μισο χείλος και εγώ ανησυχήσει υπάρχει κάποια εξήγηση?

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Χαιρετε.
Απο οσο καταλαβαίνω δεκα μέρες πριν την εξαγωγή,αρχίσατε να έχετε κάποια συμπτώματα. Μούδιασμα κυρίως. Εν συνεχεία, σήμερα δέκα περίπου μέρες μετά την εξαγωγή τα συμπτώματα εξακολουθούν να υφίστανται, αλλα πιο ήπια.
Τραυματισμός του νεύρου ημέρες πριν την εξαγωγή δεν μπορεί να έγινε, εκτός αν είχατε κάποιο ατύχημα.
Αφαιρέστε τα ράμματα και πιθανότατα ως τοτε θα έχετε βελτιωση

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

@Unknown
Ναι, Ενδεχομένως να οφείλεται σε κάποιο μικροτραυματισμο κατά τη διάρκεια της εξαγωγης

Kiko είπε...

Γεια σας πριν δυο μήνες έκανα απονεύρωση σε ενδοδοντολογο. Έκτοτε νιώθω τη μισή γλώσσα από τη μεριά της απονεύρωσης να πονάει και κάτι σαν κύστη κάτω από τη γλώσσα. Πιστεύετε ότι είναι κάτι σοβαρό;

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Καλό θα ήταν να αποσαφηνιστεί, ακόμα και αν δεν θεωρείται σοβαρό.

Evelyn είπε...

Κυρία μόσχου καλησπέρα σας... Την Δευτέρα που μας πέρασε έκανα εξαγωγή έγκλειστου αριστερού κάτω φρονιμητη... Πήγε καλά η επέμβαση ... Σε 45 λεπτά τελείωσε... Το δόντι βγήκε ολόκληρο... κ είχε ψιλοανατηλει μια ακρουλα... Δε πρηστηκα ειδικότερα ...ελάχιστα θα μπορούσα να πω ..Πολύ πόνος... Αφόρητος... Μέχρι και σήμερα που είναι Κυριακή... Τη Πέμπτη μίλησα με τον γιατρό και μου είπε να ξεκινήσω augmentin 625.. ανα ωχταωρο..τη παρασκευή έβγαλα τα ράμματα.ειπε ότι δε βλέπει μόλυνση και με την αντιβίωση γλιτώνουμε κάποια πιθανή μόλυνση η ξηρό φατνιο.. μέχρι χθες κάπου δεν άντεξα άλλο τον ξαναπήρα τηλ... Μ είπε ότι πονάω προφανώς επειδή είναι ελαφριά η αντιβίωση να κάνω υπομονή και σε συνδυασμό με τα παυσίπονα ανά ωχταωρο ντεπον και αλγκοφρεν 600... Χθες το βράδυ παρατήρησα όπως βουρτσησα προσεκτικά τα δόντια μου και χωρίς να "φτύσω" δυνατά λίγο αίμα... Και πολύ ψιλά κομματάκια... το ίδιο κ το πρωί και ορισμένες φορές νιώθω ακόμα λίγο αίμα ... Είναι φυσιολογικό;;; Από τη δευτερα μέχρι σήμερα; Ανησυχώ! Μ είπε αν συνεχίσει να συνεχίσω ακόμα και για 7μερες την αντιβίωση από τις 5 που είπε στην αρχή... Έχω αρχίσει και φοβάμαι. πείτε μου τη γνώμη σας
..

Evelyn είπε...

Παρακαλώ πολύ εύχομαι να φτάνουν τα μνμτα μου σε εσάς...οπότε μπορείτε απαντήστε μου

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

EVELYN,
Σας έχω ήδη απαντήσει.
Το ερώτημα σας δημοσιευτηκε εδώ https://e-dentistry.blogspot.com/2008/12/blog-post_12.html?showComment=1596218587161#c4443439657226366735 , καθώς εκεί το θέσατε.
Εχω την εντύπωση ωστόσο πως έχουμε συνομιλήσει live στη σελίδα του οδοντιατρείου στο facebook.
Για οτιδήποτε άλλο, παραμένω στη διάθεσή σας.

Ελένη Αθηναιου είπε...

Χαίρετε μετά από απονεύρωση δοντιού αναισθητοποιηθηκε η γνάθος μου και δεν νιώθω τίποτα.Ο οδοντίατρος είπε ότι μαλλον ξέφυγε το υλικό και τραυμάτισε το νεύρο.Πηγα σε γναθοχειρουργο και είπε ότι θα περάσει με τον καιρό
Υπάρχει κάτι άλλο που μπορώ να κάνω;Υπάρχει και τέτοιος κίνδυνος όταν κάνουμε απονεύρωση;Φταίει ο οδοντίατρος;

Βασιλική είπε...

Καλησπέρα σας, τον Οκτώβριο έκανα εξαγωγή 2 φρονιμιτες. Εκ τότε από την αριστερή πλευρά, η γλώσσα μου είναι μουδιασμένη και αισθάνομαι κάψιμο. Ο γναθολογος είπε πως θα περνούσε... και νευρολόγος με ενημέρωσε πως η κατάσταση δεν θα επανέλθει στο φυσιολογικό ξανά. Θα ήθελα τη γνώμη σας, μου προκαλεί έντονη δυσφορία και καθημερινό στρες. Σας ευχαριστώ

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Χαίρετε.
Το πιο σύνηθες είναι να τραυματίζεται το νεύρο κατά τη διάρκεια της αναισθησίας και να έχουμε την δυσάρεστη εμπειρία της υπαισθησίας.
Έχετε πλήρη αίσθηση της γλώσσας;(αν η ενδοδοντική θεραπεία έγινε στην κάτω γνάθο)
Πέραν της υπομονής, αναλόγως της βαρύτητας του περιστατικού μπορεί να συσταθεί κάποια συνεδρία με νευρολόγο.Στις περισσότερες των περιπτώσεων ο ασθενής επανέρχεται στην πρότερη κατάσταση του σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα, δίχως κάποια παρέμβαση.
Το αν φταίει ο οδοντίατρος είναι μεγάλο ζήτημα, το οποίο δε μπορούμε να αναλύσουμε μέσω blog.Και ναι και όχι.
Σε γενικές γραμμές, με πολύ απλά λόγια, ναι είναι υπαίτιος για τον τραυματισμό του νεύρου, αλλά απο την άλλη είναι κάτι που μπορεί να συμβεί στον καθένα. Σκεφθείτε οτι ψάχνει "στα τυφλα" να βρει το νεύρο που πρέπει να αναισθητοποιήσει και δίπλα απο αυτό το ΕΝΑ νευρο, υπάρχουν και άλλα... Ας μην τον κατηγορήσουμε άδικα, σίγουρα είναι κάτι που κανένας μας δε θέλει να συμβεί σε ασθενή του.

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

@βασιλική
Μου αναφέρετε γνωματεύσεις συναδέλφων οι οποίοι σας έχουν εξετάσει και έχουν λάβει λεπτομερές ιστορικό.
Δίχως αυτά δεν είμαι ούτε εγώ, ούτε κανενας άλλος σε θέση να σας πεί αν θα επανέλθει το νεύρο σας στην αρχική του- φυσιολογική κατάσταση πλήρως, μερικώς ή καθόλου.
Το μόνο που μπορώ να σας πώ είναι πως το γλωσσικό νεύρο μπορεί αν χρειαστεί μέχρι και 2 έτη για να επανέλθει..

Charalampidou Kyriaki είπε...

Καλησπερα σας, εχω κανει εξαγωγη ενος προγομφιου στην επανω γναθο,το Νοεμβριο το 20.Ηταν διπλα σε εμφυτευμα και επρεπε να βγει.Μαζι μετην εξαγωγη αφαιρεθηκε και μια κυστη που υπηρχε στο ιδιο δοντι.Ειχα παρει αντιβιωση πριν την επεμβαση επειδη ειχα αφορητους πονους,καθως και μετα την επεμβαση για λιγες μερες ακομη.Αποτοτε εως και σημερα εχω μια αισθηση ξενου σωματος αριστερα στην αμυγδαλη δυσακαταποσια οχι πονο,νιωθω σαν να φραζει ολαιμος μου την ωρα που καταπινω το σαλιο μου και μια αισθησηπρηξιματος στην σταφυλη.Οταν τρωω δεν το νιωθω αυτο.
Εχω κανει μαγνητικη τραχηλου εχω κανει ενδοσκοπηση καθως και λαρρυγκοσκοπηση σε ωρλ δεν βρισκουν κατι.Στη μαγνητικη δειχνει πρησμενους λεμφαδενες αριστερα στις ομαδες ΙΙΑ και Β ΙΙΙ ΚΑΙ ΙV και V συμβατη με λεμφαδενοπαθεια αντιδραστικου τυπου.Οωρλ μου ειπε οτι οφειλονται στηλοιμωξη του δοντιου.Να αναφερω οτι το δοντι αυτο με ταλαιπωρουσε απο το Σεπτ. οπου ξαναπηρα αντιβιωση.Δεν μπορω να καταλαβω την συμβαινει.Αυτη η αισθηση ξενου σωματος και η αισθηση σαν να μπλοκαρει οφαρρυγας την ωρα που καταπινω δεν μπορει να φυγει...Πραγματικα δεν ξερω τινα κανω...Τωρα εχουμε Φεβρουαριο κι ακομη συνεχιζετε η ιδια κατασταση 3μηνες...Ο ωρλ μου ειπε να ξανα παω μετα απο ενα μηνα για να κανω υπερηχο τραχηλου,ομως εμενα ηαισθηση δυσφοριας επικεντρωνεται αριστερα πισω απο την γλωσσακοντα σε υπολλειμα αμυγδαλης(ειχα κανει εγχειρηση μικρη)και στην σταφυλη την ωρα που καταπινω σαλιο.Παρακαλω εαν καταλαβατε κατι απο αυτα που εγραψα παραπανω βοηθηστε με ,πραγματικα ειναι ενοχλητικο και δεν ξερω πως να το αντιμετωπισω....

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Καλημέρα.
Αντιλαμβάνομαι το δυσάρεστο της κατάστασης.
Είναι δύσκολο τόσο για εσάς που βιώνετε την κατάσταση αυτή, αλλά και για εμενα που δίχως κάποια εξέταση, είτε κλινική είτε ακτινογραφική, πρέπει να καταλάβω τί μπορεί να φταίει.
Υποθέτω πως έχει αποκλειστεί το ενδεχόμενο του να έχει παραμείνει κάποιο υπόλειμα ρίζας στη γνάθο, σωστά;

Unknown είπε...

Καλημέρα σας,την περασμένη Τρίτη έκανα εξαγωγή δεξιού φρονιμήτη κάτω γναθου,συνεχίζω κανονικά με την φαρμακευτική αγωγή που μου έδωσε ο γναθοχειρουργος (augmentin και arcoxia για 6 ημέρες), το πρήξιμο έχει φύγει,ο πόνος παρεμένει, σε υποφερτό σημείο, τα ράμματα θα τα αφαιρέσω την άλλη εβδομάδα, αυτό που με ανησυχεί είναι ότι νιώθω μουδιασμα - μυρμήγκιασμα στην κάτω δεξιά πλευρά και μέσα στο στόμα και έξω κάτω από το χείλος και στο πηγούνι, στη γλώσσα καθόλου, να ανησυχώ; είναι μη αναστρέψιμη επιπλοκη;

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Συνήθως ναι.
Δώστε λίγο χρόνο ακόμη...

BeThou είπε...

Κυρία Μόσχου καλησπέρα σας, αφαίρεσα τους 2 φρονιμίτες της δεξιάς πλευράς πριν από 20 ημέρες. Υπάρχει έντονη αγκύλωση στο στόμα μου όπου με δυσκολία και πόνο πιέζω για να ανοίξει το στόμα μου ( δεν έχει καταφέρει να ανοίξει πάνω από 2 δάχτυλα) και κάθε πρωί παλεύω από την αρχή. Εδώ και μια εβδομάδα έχω έντονη ενόχληση στα ζεστά και κρύα ροφήματα ενώ πλέον έχω και πόνο στο ούλο κατω και πάνω από τα δόντια αυτής της πλευράς μέχρι μπροστά όταν πιέζω για να ανοίξω το στόμα μου. Θεωρείται φυσιολογικό αυτό το πράγμα; Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων

Παναγιώτης είπε...

Κυρία Μόσχου Γεια σας
Προ 3 μηνών έκανα εξαγωγή δοντιού στην κάτω γναθω (δεν ξέρω πώς λέγεται αλλά είναι το 2ρο από πίσω μετρώντας προς τα εμπρός) αφού πέρασαν η ωρες της νάρκωσης και επιπλέον μια μέρα δεν είχα ξεμουδιαση καθόλου. Μίλησα με τον οδοντίατρο μου και μου είπε ότι πιθανών χτύπησε κάποιο νεύρο με την βελόνα και να μην ανησυχώ θα περάσει. Έχουν περάσει 3 μήνες λοιπόν και το πηγούνι μου παραμένω μουδιασμένο. Αυτό που έχει αλλάξει είναι ότι πριν περίπου 3 εβδομάδες, αν και παραμένει μουδιασμένο, έχει τώρα και μια ευαισθησία, Σαν, βελόνες, Σαν κάψιμο όταν το τρίβω εκεί πέρα, όταν πίνω ζεστό η παγωμένο επίσης νιώθω σαν να υπάρχει ένα σωληνάκι κάπου και σαν να κατεβαίνει το υγρό μέχρι κάτω στο πηγούνι. Μια υπερευαισθησία.. δεν ξέρω αλλά κάπως έτσι μπορώ να το περιγράψω. Επίσης ούτε στα δόντια έχω την ίδια αίσθηση σε αυτό το σημείο σε σχέση με τα άλλα και επισεις αυτά τα δόντια φαίνονται σαν να τα έχω εγκατάλειψη από φροντίδα για δέκα Χρόνια, έχουν επάνω και κιτρινισει σε σημεία πολύ, ποτε δεν τα θυμάμαι σε αυτή την κατάσταση. Τι συμβαίνει;
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων
Παναγιώτης

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Χαίρετε.
Εχει γίνει κάποιος επανελεγχος απο τον οδοντίατρο;
Αν οχι, επισκεφθείτε τον!

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

@ΠΑαναγιώτη
Εχει τραυματιστεί το νέυρο κατά τη διάρκεια της αναισθησίας.
Είναι σύμβαμα, σχετικά συχνό.
Απαιτεί χρόνο, μερικές φορές χρειάζεται και γνωμάτευση απο ειδικό.
Το να έχουν κιτρινίσει εκεί τα δόντια, δεν νομίζω να σχετίζεται με την αναισθησία ή τον τραυματισμό.Προφανώς λόγω τη ενόχλησης, έχετε αμελήσει την υγιεινή την περιοχής.

Παναγιώτης είπε...

Καλημέρα σας!
Όχι δεν έχει γίνει και πρόκειται να τον επισκεφθώ 22/02 αύριο.

Παναγιώτης είπε...

Κυρία Μόσχου διαβάζω διαφορά, ακόμα και για μόνιμη βλάβη σε περιπτώσεις που έχει χρησιμοποιηθεί αναισθητικό με βάση το αλκοόλ. Και ανησυχώ μετά από 3 μήνες τώρα.
Σας ευχαριστώ πολύ!

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Κύριε Παναγιώτη,
Το τοπικό αναισθητικό που χρησιμοποιείται ως επί των πλείστων είναι η λιδοκαϊνη,φυσικά υπάρχουν και άλλα.
Εκτός του βασικού αυτού συστατικού,μέσα στο φιαλίδιο συμπεριέχονται:
- ο αγγειοσυστολέας. Εχει την ιδιότητα του να "στενεύει" τα αιμοφόρα αγγεία. Αυτό παρατείνει την διάρκεια της αναισθησίας.
- Μια χημική ουσία η οποία συνεισφέρει στη σωστή λειτουργία του αγγειοσυστολέα.
- Υδροξείδιο του νατρίου ,το οποίο συνεισφέρει στη σωστή λειτουργία της λιδοκαϊνης.
- Χλωριούχο νάτριο,το οποίο βοηθάει το αναισθητικό να εισέλθει στο αίμα.

mati είπε...

Κυρία Μόσχου, έκανα αφαίρεση κάτω δεξιού έγκλειστου φρονιμίτη πριν περίπου 4 χρόνια. Η αφαίρεση έγινε από γναθοχειρούργο που συνεργαζόταν με τον οδοντίατρό μου.Όλα πήγαν καλά αλλά την επόμενη μέρα και μέχρι σήμερα αισθάνομαι μουδιασμένη τη δεξιά μεριά της γλώσσας. Η αίσθηση που έχω είναι σαν μυρμήγκιασμα και όχι πλήρως μούδιασμα.Αναλόγως με το αν φάω αλμυρό φαγητό ή φαγητό με έντονα μπαχαρικά η αίσθηση που έχω είναι έντονη ενόχληση. Όταν βουρτσίζω τα δόντια σε εκείνο το σημείο νιώθω σαν να με τρυπάνε βελόνες και υπάρχει έντονος πόνος. Ο οδοντίατρός μου τότε μου συνέστησε να περιμένω και πως θα επανέλθει η φυσιολογική αίσθηση της γλώσσας εν καιρό από τη στιγμή που δεν είναι εντελώς μουδιασμένη η γλώσσα. Μετά από τόσο καιρό όμως δεν βλέπω βελτίωση. Πιστεύετε ότι θα υπάρξει βελτίωση και αν όχι μπορώ να κάνω κάτω για να βελτιωθεί η κατάσταση? Να σημειώσω ότι όλη αυτή η κατάσταση μου δημιουργεί έντονο άγχος καθώς είναι ιδιαίτερα ενοχλητική και το τελευταίο διάστημα έχω παρουσιάσει καυσαλγία γλώσσας και η ενόχληση είναι ακόμα μεγαλύτερη όπως καταλαβαίνετε. Σας ευχαριστώ για το χρόνο σας!

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Η υπαισθησία του κάτω φατνιακού νεύρου ως σύμβαμα ιατρογενούς αιτιολογίας είναι μια από τις πιο δυσάρε­στες στιγμές στην άσκηση της οδοντιατρικής επιστήμης.

Στα σύγ­χρονα βιβλιογραφικά δεδομένα, από όπου προκύπτει ότι η υπαισθησία ως ιατρογενές σύμβαμα μπορεί να συμβεί κατά την αναισθησία, την ενδοδοντική θεραπεία, τη χει­ρουργική εξαγωγή τρίτων γομφίων και τη γενικότερη οδο­ντοφατνιακή εγχειρητική, επίσης και κατά την τοποθέτηση εμφυτευμάτων στην κάτω γνάθο σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να είναι αναστρέψιμη με τους κατάλληλους χειρι­σμούς και την κατάλληλη φαρμακευτική αγωγή, ενώ ως μόνιμη υπαισθησία είναι σπάνια.

Η εμπειρία του επεμβαίνοντος και η συνεργασία με τις αντίστοιχες ειδικότητες αποτελεί βασικό παράγοντα πρό­ληψης του συμβάματος. Επίσης ο σωστός προεγχειρητικός σχεδιασμός και η αυστηρή τήρηση του πρωτοκόλλου επέμβασης είναι κρίσιμης σημασίας.

Εφόσον έχουν περάσει χρόνια απο το συμβάν, ίσως μια συνεδρία με νευρολόγο να ήταν διαφωτιστική.

Unknown είπε...

Κυρία Μόσχου καλησπέρα και σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για το χρόνο σας!
Πριν ένα μήνα έκανα εξαγωγή πρώτου γομφίου της κάτω γνάθου με ταυτόχρονη τοποθέτηση εμφυτεύματος και μοσχεύματος.Το εμφύτευμα μπήκε στην υγιή ρίζα,ενώ η άλλη καθαριστηκε.Η επούλωση 11 ημέρες μετά αφού κόπηκαν τα ράμματα δεν ήταν η αναμενόμενη και ξαναραφτηκε το σημείο με απορροφησιμα ράμματα και φαίνεται ότι κλείνει καλά,ενώ βάζω τέσσερις φορές τη μέρα βιταμίνη Ε.Αυτο που με απασχολεί όμως είναι ότι εσωτερικά στο ούλο,μέχρι σχεδόν τα μπροστινά δόντια έχω πρήξιμο,το οποίο δεν φαίνεται εξωτερικά και χωρίς να πονάω μια αίσθηση σαν να έχει κολλήσει κάτι μέσα.Ο γιατρός λέει ότι είναι λόγω του μοσχεύματος και ότι θα περάσει με τον καιρό αλλά εγώ φοβάμαι μήπως έχει προκληθεί κάποια βλάβη.Θα εκτιμούσα τη γνώμη σας,σας ευχαριστώ και πάλι!

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Αγαπητέ άγνωστε,
για να έχω άποψη επί του θέματος θα πρέπει να έχω και πλήρη κλινική εικόνα , κάτι που δεν έχω δυστυχώς...

Unknown είπε...

Kalispera sas exei 11 meres ekana exagogi dexiou fronimiti kai akoma ponao kai pairno pausipona einai fisiologiko;

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Οχι.
θα πρέπει να επισκεφθείτε οδοντίατρο για να αποσαφηνιστεί αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα.

Unknown είπε...

Καλησπέρα σας ποια η γνώμη σας για εξαγωγή και των 4 φρονιμιτων σε μια επέμβαση με ολική νάρκωση; συνηθίζεται; είναι πολύ επώδυνο;

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Xαίρετε.
Η αλήθεια είναι πως δε συνηθίζετε, βέβαια δε γνωρίζω και τους λόγους που οδηγείστε σε ταυτόχρονη εξαγωγή δοντιών με ολική νάρκωση.
Ο πόνος είναι καλώς ή κακως κάτι υποκειμενικό, δεν έχουμε όλοι την ίδια αντοχή.
Σίγουρα είναι αλλιώς να υπάρχει έστω και μια ενόχληση απο τη μια πλευρά του στόματος , με το να υπάρχουν ενοχλήσεις δεξιά και αριστερά και στις δύο γνάθους.

Unknown είπε...

Καλημερα, εκανα εξαγωγή κάτω αριστερου φρονιμιτη και είμαι στην 8η μέρα. Σε γενικές γραμμές αναρρωνω φυσιολογικά απλά έχω έντονους νευρόπονος στο κεφάλι πισω απο το αυτί. Η μόνη ενόχληση που έχει μείνει είναι αυτή και ένα μικρό οίδημα γυρω απο τα ράμματα. Αυτός ο πονος στο κεφάλι είναι φυσιολογικός;

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Ο πόνος είναι υποκειμενικός, μη μετρήσιμος.
Σίγουρα πάντως , αρκετές μέρες μετά την εξαγωγή δεν είναι αναμενόμενος.

Anna είπε...

Έκανα απονεύρωση στο πόνο δεξί δόντι πριν το φρονιμίτη..ήταν σφραγισμένο...πριν αλλά και μετά την διαδικασία μου έδινε μια ενόχληση μουδιασμα στη περιοχή του ματιού και το κρόταφο...μια ενώ είχε ψιλοηρεμηση τώρα μετά από 15 μέρες από την διαδικασία είναι πάρα πολύ έντονο...είναι φυσιολογικό?? ευχαριστώ..

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Εχει ολοκληρωθεί η ενδοδοντική θεραπεία;

Unknown είπε...

Καλησπέρα έκανα χθες μια εξαγωγή φρονιμήτη που ακουμπούσε το φατνιακό νεύρο έκανα κι 3d ακτινογραφία για να δούμε από που περνάει ακριβώς. Ο γναθοχειρούργος μου είπε ότι δεν ακουμπήσαμε καν τον νεύρο κι το δόντι βγήκε σχετικά γρήγορα. Παρόλα αυτά μετά από σχεδόν μιάμιση μέρα δεν νιώθω το μισό κάτω χείλος κι πιγούνι κι τα δόντια από μέσα. Έχω τρομοκρατηθεί γιατί είναι μεγάλη περιοχή. Υπάρχει περίπτωση να έπαθα κάποια μόνιμη ζημιά ή να αργήσει πολύ να επανέλθει?

Unknown είπε...

Καλημέρα σας.
Αντιλαμβάνεστε πως οτι και να σας απαντήσω θα είναι "τυχαίο" καθώς δεν έχω καμία εικόνα του στόματος σας, ούτε κλινική ούτε ακτινογραφική.
Σε γενικές γραμμές η υπαισθησία του νεύρου είναι μια συχνή επιπλοκή μετά απο εξαγωγή σωφρονιστήρα.
Θα μπορούσατε να επικοινωνήσετε με τον οδοντίατρο σας, να σας εξετάσει και να κρίνει αν χρειάζεται φαρμακευτική αγωγή, η οποία εξαρτάται από τον βαθμό της σοβαρότητας του τραυματισμού του νεύρου. Σε ήπιου βαθμού βλάβη, χορηγούμε μια μεγάλη δόση ενός μη στεροειδούς αντιφλεγμονώδους φαρμάκου. Σε μέτρια η σοβαρή βλάβη χορηγούμε στεροειδή από το στόμα.
Εναλλακτικά ή επιπρόσθετα μια μεγάλη δόση μη στεροειδών αντιφλεγμονοδών φαρμάκων μπορεί να χορηγηθεί. Η χορήγηση αυτών των φαρμάκων μπορεί να γίνει μόνο μετά από έλεγχο του ιατρικού ιστορικού του ασθενή. Επίσης συνταγογραφούνται βιταμίνες Β και αντιισταμινικά φάρμακα.
Γίνεται πανέλεγχος της λειτουργίας του νεύρου μετά από 7, 14, 21 μέρες, 1, 2, και 3 μήνες.

ΝΒ! Ο ασθενής πρέπει να αισθάνεται πάντα ότι υποστηρίζεται ψυχολογικά.

Unknown είπε...

Σας ευχαριστώ για την απάντηση σας, απλά ο γναθοχειρούργος μου λέει είναι φυσιολογικό κι να περιμένουμε αλλά λέει δεν τραυματίστηκε νεύρο κι ρωτάω τότε τι είναι αυτό που νιώθω κι μου λέει γιατί τόσο καιρό το ακουμπούσε κάτι σκληρό (το δόντι) κι τώρα έφυγε αυτό. Υπάρχει κάποια εξέταση να δούμε την σοβαρότητα βλάβης του νεύρου? έχει περάσει σχεδόν μια εβδομάδα κι νομίζω ότι είναι ελάχιστα καλύτερα αλλά δεν είμαι κι σίγουρη ότι απλά δεν το έχω συνηθίσει. Πώς θα καταλάβω ότι καλυτερεύει? θα μειωθεί η περιοχή του μουδιάσματος ή θα το αισθάνομαι όλο αλλά πιο πολύ? έχω τρομοκρατηθεί κι ο γιατρός με τρομάζει χειρότερα με τις αόριστες απαντήσεις του.
Σας ευχαριστώ πολύ που με βοηθάτε έστω κι ψυχολογικά.

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Kαλημέρα.
Αργησα να απαντήσω στο σχόλιο σας λόγω φόρτου εργασίας και μιας μικρής ανάπαυλας.
Ελπίζω να έχει βελτιωθεί η κατάσταση σας.
Αυτό που λέει ο συνάδελφος έχει βάση και δεν θέλω να τον αμφισβητήσω σε καμία περίπτωση καθως έχει κλινική εικόνα του περιστατικού ,ενώ εγώ όχι.
Σε κάθε περίπτωση είμαι στη διάθεση σας.

Unknown είπε...

Kalispera sas,

Simera to apogeuma ekana ena aplo sfragisma ston deutero progomfio panw aristera. I narkwsi egine eukola k se genikes grammes exei fugei, ektos apo ena simeio sto zugwmatiko pou to niwthw vari k diskoleuomai ligo stin kinisi tou panw xeilous. Iparxei periptwsi na exei traumatistei k emena to neuro? Einai to eukolo na sumbei me ena aplo sfragisma ekana...?!

Euxaristw poli

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Xαίρετε.
Δώστε ένα μικρό περιθώριο για να δείτε να θα επανέλθει. Αν επιμένει μέχρι τη Δευτέρα, επικοινωνήστε με τον οδοντίατρο σας

Ιωάννα είπε...

Καλησπέρα.
Έκανα απονευρωση πριν από 5ημερες στον 2ο γομφίο δεξιά κάτω. Ο οδοντίατρος δεν μου έγραψε αντιβίωση εξαρχής πάρα μόνο παυσίπονα. Μετά από 2ημερες ξαναπήγα και μου έδωσαν αντιβίωση. Το πρόβλημα είναι ότι νιώθω μουδιασμα στην περιοχή των κοφτηρων(συγκεκριμένα δεξιά κάτω κοφτερά,κυνοδοντας και το ακριβώς δίπλα δόντι.) Το μουδιασμα εκτείνεται ακριβώς σε μια ευθεία από τα χείλη μου και μέχρι κάτω στο πηγουνι(συμπεριλαμβανομένων και των ούλων της συγκεκριμένης περιοχής. Δεν έχει να κάνει με την περιοχή που έκανα απονευρωδη. Ο οδοντίατρος μου είπε να συνεχίσω απλώς την αντιβίωση αλλά δεν απάντησε με σιγουριά για το εάν θα φύγει το μουδιασμα. Είναι φυσιολογικό μετά από τόσες μέρες να μην νιβθβ τηβ περιοχή αυτή? Θα το χαρακτήριζα ως υπαισθησια. Τι μπορώ να κάνω?
Ευχαριστώ πολύ

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Η αντιβιωση για ποιο λόγο χορηγήθηκε;