10 Φεβ 2009

H περιστεφανίτιδα

Η περιστεφανίτιδα είναι μια φλεγμονή των ούλων που εντοπίζεται γύρω από την μύλη του δοντιού. Μπορεί να προσβάλλει όλα τα δόντια αλλά συχνότερα παρατηρείται στους κάτω σωφρονιστήρες(φρονιμίτης).
Μικροοργανισμοί και υπολείμματα τροφών εγκλωβίζονται ανάμεσα στο δόντι και το ούλο με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί φλεγμονή και συχνά τερηδονισμός.
Τα κύρια συμπτώματα της περιστεφανίτιδας είναι ο πόνος, οίδημα(πρήξιμο),τρισμός, πυρετός, κακουχία, λεμφαδεντίτιδα, απόστημα και κακοσμία του στόματος. Τα ούλα στην πάσχουσα περιοχή μπορεί να είναι ερυθηματώδη και επώδυνα στο άγγιγμα.
Η θεραπεία συνίσταται στην προσεκτική εξέταση της περιοχής από τον οδοντίατρο, στον καθαρισμό του περιοδοντικού θυλάκου και σε εφαρμογή μεθόδων τοπικής αντισηψίας. Η οριστική θεραπεία έγκειται σε εκτομή της καλύπτρας του ούλου ή σε εξαγωγή του δοντιού(όταν πρόκειται για σωφρονιστήρα)

39 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Καλησπερα .

Αυτο μπορει να γινει , εαν ο φρονιμητης ειναι εκγλειστος ?

Και μετα την εξαγωγη του δοντιου , θεραπευεται ?

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Οχι, θα πρέπει να είναι ημι-εγκλειστος αν δεν έχει ανατείλλει πλήρως.

Ανώνυμος είπε...

Για ποιο λογο η εκτομη του ουλου δεν θεωρειται τοσο καλη/μονιμη μεθοδος οσο η εξαγωγη?

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Δεν αντιλαμβάνομαι τι εννοείτε.
Αλλο πράγμα είναι η εκτομή, άλλο η εξαγωγή, δεν μπορούμε να τις συγκρίνουμε καθώς αποσκοπούν σε διαφορετικά πράγματα.

Ανώνυμος είπε...

Βγάζω φρονιμίτη κάτω δεξιά και εμφάνισα κάποια από τα συμπτώματα που αναφέρονται παραπάνω. Έβγαλα πανοραμική και ενώ ο φρονιμίτης ανατέλει κανονικά χωρίς να ειναι στραβός και να εμποδίζει τα υπόλοιπα δόντια εμφάνισα όπως μοθ είπε ο γιατρό περιστεφανίτιδα λόγω της μύλης που το σκεπάζει εν μέρει απο πάνω. Τ΄΄ωρα.. οι γνώμες διίστανται.. ο ένας μου λέει να κάνω εξαγωγή, ο άλλος μου λέει εφόσον είναι σε κανονική θέση απλά να κάνω υπομονή μέχρι να βγει και ο άλλος να κάνω απλά μια εκτομή του ούλου που το σκεπάζει.. Τελικά τι να κάνω??

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Και οι τρείς απόψεις θεωρητικά είναι ορθές.
Στην δική σας περίπτωση δεν μπορώ να σας πώ πια είναι η καλύτερη καθώς δεν έχω κλινική εικόνα.

Ανώνυμος είπε...

Καλημέρα,

Θα ήθελα να ρωτήσω εαν έχει εμφανιστεί και αντιμετωπιστεί με φαρμακευτική αγωγή η περιστρεφονίτιδα μετέπειτα το ούλο μένει μόνιμα πάνω απο το δόντι ή κάποια στιγμή βγαίνει το δόντι κανονικά?
Σαφώς μιλάμε με την προυπόθεση ο φρονιμίτης να είναι στην σωστή θέση.
Και μία ακόμα ερώτηση.
Θυμάμαι παλαιότερα ότι είχα εμφανίσει εαν όχι περιστρεφονίτιδα σίγουρα κάτι παρόμοιο το οποίο όμως μου πέρασε μετά απο λίγο καιρό χωρίς κάποια φαρμακευτική αγωγή παρα μόνο με το κλασσικό καθημερινό βούρτσισμα που κάνω ανέκαθεν και με πλύσεις με plak out.
Υπάρχει περίπτωση να ήταν περιστρεφονίτιδα ή η περιστρεφονίτιδα δεν "εξαφανίζεται" μόνη της?

Ευχαριστώ για τον χρόνο σας

Ανώνυμος είπε...

Μόλις παρατήρησα ότι αντί για "περιστεφανίτιδα" ήξερα την πάθηση ως "περιστρεφονίτιδα"!
Οπότε διορθώνω.

Όσο ζείς μαθαίνεις :)

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Αν αντιμετωπιστεί η περιστεφανίτιδα επιτυχώς με φαρμακευτική αγωγή (το οποίο προσωπικά θεωρώ εν μέρη αδύνατο), τότε το δόντι θα ανατείλλει κανονικά, εφόσον βεβαίως δεν υπάρχει κάποιο άλλο πρόβλημα.
Σχετικά με αυτό που εμφανίσατε στο παρελθόν δεν μπορώ να σας πώ τι ήταν.Μπορεί να ήταν περιστεφανίτιδα, ουλίτιδα, περιοδοντίτιδα, κα.

Ανώνυμος είπε...

Μήπως έχετε να προτείνεται κάποια αντιβίωση για την μείωση των συμπτωμάτων?

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Δεν μπορώ να προτείνω οποιοδήποτε φάρμακο χωρίς να γνωρίζω το ιστορικό του ασθενή και τί θα πρέπει να αντιμετωπιστεί με την φαρμακευτική αγωγή.

Ανώνυμος είπε...

Μίαν φορά τον χρόνο επισκέπτομαι τον οδοντίατρο για καθαρισμό.
Την επόμενη μέρα μετά τον καθαρισμό παθένω περιστεφανίτιδα στον αριστερό κάτω φρονιμίτι.
Γιατί?

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Είναι βέβαιο πως πρόκειται για περιστεφανίτιδα;
Η περιστεφανίτιδα εμφανίζεται συνήθως λόγω της συσσώρευσης μικροβιακού φορτίου και όχι μετά απο τον καθαρισμό αυτού.

Ανώνυμος είπε...

Καλησπερα το τελευταιο καιρο εμφανιζω ολα τα συμπτωματα που αναφερονται παραπανω.επισκεφτηκα οδοντιατρο και διεγνωσε περιστεφανητιδα.μου εδωσε αγωγη με αμοξυκιλινη του 1g και μαλιστα θα παρω ολο το κουτι και εγινε και συσταση για μετρα αντισηψιας..θεωρειτε πως μονο αυτα δεν αρκουν για να αντιμετωπιστει η κατασταση??

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Για να σας απαντήσω για το αν αυτά τα μέτρα αρκούν για την περίπτωση σας θα πρέπει να την γνωρίζω, δηλαδή να έχω κάνει κλινική εξέταση.

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα κ. Μόσχου! ήθελα να σας κάνω μια ερώτηση! Έχω δυστυχώς έναν φρονιμίτη ημιέγκλειστο που με παιδεύει. Έπαθα περιστεφανίτιδα και μου έγραψε η γιατρός μου μια αντιβίωση την οποία πήρα 9 μέρες. Με παρακολουθούσε σε αυτό το διάστημα τακτικά. Εκεί που άρχισε να ξεπρήζεται το ούλο κ το μάγουλο μου, σήμερα και ενώ ακόμη έπαιρνα την αντιβίωση άρχισε να ξαναπρήζεται.. Έχω όμως την αίσθηση πως το δόντι πέρα από την φλεγμονή πρέπει παράλληλα να ανατέλλει.. Το θέμα είναι όμως πως μετά από 9 μέρες αντιβίωση (dalacin c 300 mg.), ένα στομάχι σμπαράλια και με το ούλο να ξαναπρήζεται πως μπορώ να αντιδράσω.. ? Δεν έμεινα καθόλου ευχαριστημένη από την οδοντίατρο μου και σίγουρα θα την αλλάξω όμως ξανά αντιβίωση?

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Δεν μπορώ να σας απαντήσω για το αν θα πρέπει να πάρετε εκ νέου κάποια άλλη αντιβίωση καθώς δεν γνωρίζω το περιστατικό.
Θα πρέπει να σας εξετάσω για να σας πώ με σιγουριά.

Ανώνυμος είπε...

Καλησπερα σας και συγχαρητηρια για την στηλη σας.
Ειμαι 23 χρονων και πριν 1 μηνα αρχισε να ξεπροβαλλει ο αριστερος κατω φρονιμιτης μου με πολυ ελαχιστο πρηξιμο και μια πολυ μικρη ενοχληση η οποια υποχωρησε λιγες μερες μετα.
Τωρα βρισκομαι στη Γαλλια για ενα διαστημα μεχρι και τελη Αυγουστου και απο χθες το πρηξιμο εχει μεγαλωσει,δυσκολευομαι να καταπιω και ποναω αρκετα.
Αντιφλεγμονωδη δεν εχω εδω μαζι μου αλλα εχω αμοξιλ των 500 και απλα παυσιπονα.
Μπορω να κανω κατι για να αντιμετωπισω ολα αυτα μεχρι την επιστροφη μου στην Ελλαδα?

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Λαμβάνοντας την αντιβίωση και τα παυσίπονα απλά κερδίζετε λίγο χρόνο μέχρι να επισκεφθείτε τον οδοντίατρο, δεν θεραπεύετε το δόντι.
Το καλύτερο θα ήταν να επισκεφθείτε άμεσα οδοντίατρο.

Ανώνυμος είπε...

Γειά σας! Ο πάνω δεξιά φρονιμιτης μου έχει ανατείλει κανονικά, δεν εχω κάποιο σύμπτωμα περιστεφανιτιδας όμως τελευταία νιώθω μια πίεση. Είμαι 25 ετών και δεν έχει εμφανιστεί άλλος φρονιμιτης, θα ήταν καλύτερα να τον αφαιρεσω; Ευχαριστώ!

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Δεν μπορω να σας συμβουλευσω καθώς δεν έχω εικόνα του δοντιού σας.

Ανώνυμος είπε...

Κατατοπιστηκοτατη

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Μια απο τις αρχές του ιατρείου μας είναι να δίνουμε υπεύθυνες απαντήσεις στα ερωτήματα των ασθενών μας, απαντήσεις που προκύπτουν μετά απο προσεκτική εξέταση του ασθενούς και λήψη ιστορικού.
Το να απαντήσει κανείς σε ερώτηση του τύπου "γεια σας, πονάει το δόντι μου, να το βγάλω;" πέρα από ανεύθυνο είναι και επικίνδυνο!

Unknown είπε...

Γεια σας εχω περιστεφανιτιδα λογω δεξιου κατω ημιεγκλειστου φρονιμητη! Ο γιατρος μου συνταγογραφησε augmentin το οποιο και παιρνω και τα συμπτωματα εχουν υποχωρησει! Το θεμα μου ειναο οτι θα ηθελα να αποφυγω την εξαγωγη γιατι βρισκομαι σε περιοδο εξεταστικης! Τα συμπτωματα μετα απο ποσο θα επανεμφανιστουν; Επισης σε περιπτωση που κανω εξαγωγη θα ταλαιπωρηθω αρκετα μετα; Ποιες ειναι οι επιπλοκες της;

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Δίχως να σας εξετάσω δεν μπορώ να σας απαντήσω κάτι αόριστο.
Καλό θα ήταν τις ερωτήσεις αυτές να τις θέσετε στον οδοντίατρο που σας έχει εξετάσει και θα αναλάβει την εξαγωγή, καθώς είναι ο μόνος που έχει κλινική εικόνα.

Unknown είπε...

Γεια σας
Τον τελευταιο ενα χρονο ειχα πρησμένο το ούλο μου στον φρόνιμιτη τουλαχιστον ενα χρονο,
Τις τελευταιες 10 μερες ποναω παρα πολυ και εχω επισης και κρόταφογναθικο σύνδρομο οποτε παιρνω ηδη καποιο αντιφλεγμονώδες και ο πόνος εχει βελτίωθει σε μεγαλο βαθμο
Απλα νιωθω οτι ο Πόνος ξεκίναγε με το που πίεζα το όυλο πισω στο φρόνιμιτη (ο οποιος εχει ανατείλει κανονικότατα)

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Το αντιφλεγμονώδες αντιμετωπίζει τα συμπτώματα(εν προκειμένω μάλιστα αντιμετωπίζει κάποιο άλλο πρόβλημα) και όχι το αίτιο του πόνου.
Η τελευταία επίσκεψη στον οδοντίατρο πότε έγινε;

Unknown είπε...

Γεια σας ,
Εδώ και τέσσερις μέρες είχε αρχίσει να με ενοχλεί ελαφρώς η εμφάνιση του δεύτερου τραπεζίτη! Κάθε μερα γίνεται όλο και πιο πολύς ο πόνος και δυσκολεύομαι στην κατάποση ! Το χειρότερο όλων ειναι οτι με όλο και μεγαλύτερη δυσκολία ανοίγω πλέον το στόμα μου σε σημείο που με δυσκολεύει ακόμα και στο βούρτσισμα !
Τι μου προτείνετε ;

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Πιθανότατα αναφέρεστε στον 3ο γομφίο και όχι στον 2ο.
Το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να επισκεφθείτε οδοντίατρο ώστε να διαπιστωθεί αν οι ενοχλήσεις που έχετε είναι φυσιολογικές ή υπάρχει κάποιο ζήτημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί.

Unknown είπε...

Γεια σας. Και εγω έχω περιστεφανιτιδα στον αριστερό φρονημητη που έχει ανατείλει στραβά...δεν πονάω αλλά έχω πρηστει λίγο στον αδενα προφανώς γιατί δεν μπορω να μιλήσω ιδιαίτερα ούτε να φάω και η γναθος μ δεν βοηθά...ο οδοντίατρος μ έδωσε amoxil 500mg και brufen 400 mg αλλά μου διέφυγε να του πω ότι έχω έλλειψη ενζύμου...κάνει να τα πάρω εν τέλει η θα πάθω τιποτα;

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Χαίρετε.
Αντιλαμβάνεστε πως δεν μπορώ να σας πώ ούτε να τα πάρετε, ούτε όχι, ούτε να σας αλλάξω την θεραπεία που συνέστησε ο συνάδελφος.
Κάντε ενα τηλέφωνο στον γιατρό σας και ενημερώστε τον.

Unknown είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...


Καλησπερα!επειτα απο μια βδομαδα πονου του ημιεγκλειστου φρονιμιτη μου και χορηγηση αντιβιωσης απο την οδοντιατρο μου για την περιστεφανιτιδα την οποια περασα(οιδημα στο ουλο και στο μαγουλο,πονος πρηξιμο λεμφαδενων)η οδοντιατρος μου και ο ορθοδοντικος μου,ανεβαλλαν την εξαγωγη του φρονιμιτη μου για το Πασχα ισως και αργοτερα καθως εχει ακομα περιθωρια.Μου προτειναν να προσεχω την υγιεινη του στοματος μου για να αποφυγω το ενδεχομενο φλεγμονης παλι με τη χορηγηση ενος αντισηπτικου τζελ(unisept oral gel).Εγω ανησυχω μηπως επανεμφανιστει περιστεφανιτιδα οιδημα πονος κλπ μετα απο λιγες μερες.Η οδοντιατρος μου μ ειπε οτι με την αντιβιωση ειμαι καλυμενη για ενα μηνα το πολυ.Ισχυει αυτο η υπαρχει περιπτωση να ξαναπρηστω σε συντομοτερο χρονικο διαστημα?Επισης η εκτομη της καλυπτρας του ουλου θα ηταν καλυτερη λυση?Η βοηθεια σας θα μου ηταν πολυτιμη.Σας ευχαριστω



Χαίρετε.
Κάποιος λάθος χειρισμός οδήγησε σε διαγραφή του σχολίου σας, αλλά ελπίζω να το λύσουμε.
Δε διαφωνώ με τις οδηγίες που σας δόθηκαν, αλλά δε μπορώ να σας συστήσω και κάτι διαφορετικό δίχως να γνωρίζω το περιστατικό.
Θεωρώ πως δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας, καθώς απλά μετατέθηκε η εξαγωγή. Αν στο ενδιάμεσο προκύψει κάτι, μπορείτε να το αφαιρέσετε.

istoriaxaidariou είπε...

Καλησπέρα σας
Ειμαι 18 χρόνων και μάλλον πρέπει να έχω περιστεφανιτιδα γιατι μου έχει πρηστεί η περιοχή κοντά στο φρονιμίτη πονάει και κομιζω πως μπορεί να έχει και ένα μικρό απόστημα
Το ίδιο είχα πάθει και πέρυσι αλλά λόγω Των υπερβολικων σχολικών υποχρεώσεων που ειχα δε μπορούσα να το βγάλω έτσι και πήρα αντιβίωση. Έκτοτε υπήρχαν κάποιες φορές που πρηζοταν αλλά όχι κάτι το ιδιαίτερο και μου περνούσε σε λίγες μέρες. Πάλι όμως τώρα μου πρηστηκε αρκετά και έχω νομίζω καξ ένα μικρό απόστημα αλλά επειδή δίνω πάνελληνιες δε μπορώ να κάνω εξαγωγη αν πάρω αντιβίωση και μου περάσει όπως την προηγούμενη φορά θα υπάρχει πρόβλημα ως προς το απόστημα μην προχώρησειπρος τους λεμφαδένες φοβάμαι και έχω αλλά προβλήματα μετά;

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Χαίρετε.
Κάνεις δε μπορεί να σας συστήσει λήψη οποιουδήποτε αντιβιοτικού δίχως πρώτα να σας εξετάσει.
Αντιλαμβάνομαι την πίεση που έχετε λόγω εξετάσεων αλλά θεωρώ φρόνιμο να "ξεκλεψετε" λίγο χρόνο για να επισκεφτείτε οδοντίατρο.
Καλή επιτυχία.

Ανωνυμος είπε...

Καλησπερα, εχω κανει εξαγωγη ενος ημιεγκλειστου φρονιμιτη πριν λιγους μηνες καθως με ταλαιπωρουσε με πολυ συχνες περιστεφανιτιδες. Τωρα εκανε πρωτη φορα περιστεφανιτιδα ο απεναντι φρονιμιτης και παιρνω αντιβιωση. Θεωρειτε οτι μπορει να θεραπευτει οριστικα με αντιβιωση η ειναι απλα συμπτωμα που θα συνεχισει να επανερχεται μεχρι να γινει εξαγωγη οπως στο προηγουμενο δοντι;
Επισης κανεις γιατρος δεν μου εχει προτεινει την αφαιρεση της καλυπτρας ενω εγω με το ομολογουμενως ασχετο ματι μου βλεπω ενα δοντι που εχει ανατειλει πληρως, στο ιδιο υψος με τα υπολοιπα και απλα ενα κομματι ουλου πανω του. Τι σκοπο εξυπηρετει η αφαιρεση της καλυπτρας;

Unknown είπε...


Χαίρετε. Η αντιβίωση από μόνη της θα περιορίσει τα συμπτώματα αλλά δε θα τα εξαφανίσει. Σας έχουν δωθεί οδηγίες σωστής στοματικής υγιεινής και φροντίδας της πάσχουσας περιοχής; Δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω γιατί συνάδελφος δε σας πρότεινε εκτομή της καλύπτρας ,ούτε αν κάτι τέτοιο είναι εφικτό στην περίπτωση σας, καθώς δεν έχω κλινική εικόνα του δ

Ανωνυμος είπε...

Το καταλαβα με ασχημο τροπο οτι δεν θα εξαφανισει τα συμπτωματα καθως εχω τελειωσει την αντιβιωση 9 μερες τωρα και εχω ξανα περιστεφανιτιδα.Η οδοντιατρος μου ειπε να καθαριζω αλλα απαλα την περιοχη και να βαζω αλατονερο και στοματικο διαλυμα καθως και να αποφευγω να μασαω απο εκεινη τη μερια. Προφανως δεν φτανουν αυτα. Γνωριζετε αν γινονται εξαγωγες αυτη την περιοδο;

Unknown είπε...

Καλησπέρα σας. Με συγχωρείτε για την καθυστέρηση στις απαντήσεις ,αλλά υπάρχει κάποιο πρόβλημα με το blog το οποίο πρέπει να διευθετηθεί.
Αυτή τη δύσκολη ομολογουμένως περιοδο,στα πλαίσια της προσπάθειας περιορισμού του Covid-19, τα ιατρεία συμμορφώνονται με τις οδηγίες του Οργανισμού Δημόσιας Υγείας και θα εξυπηρετουν ασθενείςοι οποίοι χρήζουν άμεσης περίθαλψης (επείγοντα περιστατικά).

Τα έκτακτα περιστατικά θα εξυπηρετούνται, κατόπιν συνεννόησης μέσω τηλεφώνου, email ή sms με τον οδοντίατρο σας.

Συνδράμουμε όλοι στον περιορισμό της εξάπλωσης του ιού τηρώντας αυστηρά τους κανόνες ατομικής υγιεινής και προστασίας και περιορίζοντας στο ελάχιστο τις μετακινήσεις μας!!

Σε αυτές τις δύσκολες στιγμές οφείλουμε να δείξουμε αλληλεγγύη και σύνεση.
Θα βρισκόμαστε δίπλα σας για όποια ανάγκη παρουσιαστεί.

#menoumespiti