6 Νοε 2012

Απορία περί ενδοδοντικής θεραπείας

Καλησπέρα κυρία Μόσχου. έχω μια απορία σχετικά με απονέυρωση που βρίσκεται in progress.Ξεκινήσαμε σήμερα την όλη διαδικασία, αλλά ο γιατρός στο τέλος μου άφησε το δόντι ανοιχτό για να φύγει το πύον, όπως μου είπε, και να πάω αύριο το απόγευμα να βάλουμε προσωρινό σφράγισμα. Επειδή σε άλλη απονέυρωση που έκανα παλιότερα ο γιατρός δεν άφησε το δόντι ανοιχτό, με παραξένεψε και έψαξα λίγο στο ίντερνετ, όπου διάβασα αντικρουόμενα πράγματα γι αυτή την πρακτική. Εσάς σας φαίνεται φυσιολογικό ή απλά θα μολύνθεί το δόντι μου χειρότερα;

Δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας.Θα προσπαθήσω να σας το εξηγήσω απλά.
Το δόντι σας για κάποιο λόγο συγκέντρωσε μικρόβια στην ρίζα του.Ο οργανισμός για να τα αντιμετωπίσει, έστειλε τα "αντισώματα" για να εξουδετερώσουν τα μικρόβια. Η αντίδραση που έγινε είχε σαν συνέπεια την δημιουργία αερίων και πυον-γιαυτό και ενδεχομένως να πρηστήκατε.
Ο μόνος τρόπος να φύγουν τα αέρια και το υγρό, είναι δια μέσου του δοντιου.Γιαυτό και προχωρήσατε σε ενδοδοντική θεραπεία.
Αν ο γιατρός σας έκρινε πως έχετε πύον ακόμη, τότε ορθώς έπραξε και το άφησε ανοιχτό, ως έξοδο για το πυον.
Αλλωστε το δόντι σας ήδη φλεγμαίνει, δεν υπάρχει κίνδυνος αν ακολουθείτε τις οδηγίες του γιατρου σας για χειρότερη μόλυνση.
Πάντως καλό θα είναι σε τέτοιες περιπτώσεις να ρωτάτε τον γιατρό σας ωστε να σας εξηγεί με απλά λόγια και υπευθυνα, και οχι να στρέφεστε στο ίντερνετ όπου μπορεί να μπερδευτείτε περισσότερο και να δημιουργηθεί λαθεμένη εντύπωση για την κατάστασή σας. 

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

σας ευχαριστώ πολύ! έχετε απόλυτο δίκιο στο ότι πρέπει να κουβεντιάζουμε με τον γιατρό και να εκφράζουμε τις όποιες απορίες ή ανησυχίες μας.

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα κυρία Μόσχου.έχω μια απορία για την απονέυρωση .σημερα εκανα εμφραξη του ριζικου σωληνα με γουταπερκα.μετα ο γιατρος μου εβγαλε ακτινογραφια και πιο κατω απο το τελος του ριζικου σωληνα (εκει που τελειωνε η γουταρπεκα)φαινεταν κατι λευκο στην ακτιναγραφια.ο γιατρος το κοιτουσε επιμονα και ανασυχησα.στο τελος για να σιγουρευτει αφαιρεσε ολη την γουταπερκα μεχρι τελος και μου εβγαλε ξανα ακτινα.μου ειπε οτι η γουταπερκα τερματιζε στο σωστο σημειο ,εκεινο το ασπρο φιανοταν ακομη.ο γιατρος μου ειπε οτι μαλλον ηταν οι αλοιφη που εβαλε στην γουταπερκα οταν το εμφραξε μαλλον το φυραμα.μου ειπε οτι πηγε πιο κατω λογο του κενου που ειχε δημιουργησει η φλεγμονη που υπηρχε πριν γινει η απονευρωση.ο γιατρος μου ειπε οτι θα το αποροφησει ο οργανισμοσς μου ισχυει αυτο?εχω τρομαξει επειδη διαβασα οτι αν το φυραμα βγει απο το ριζικο σωληνα η θεραπεια αποτυνχανει συνηθως διοτι με το φυραμα εκτος του ριζικου σωληνα αναπτυσονται μικροβια.μηπως θα χρειαστει ακροριζεκτομη στο μελλον ?θα τοποθετηθει και αξονας στο δοντι .ελπιζω μου πειτε την αποψη σας !Σας ευχαριστω πολυ!

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Θα πρέπει να δω την ακτινογραφία για να μπορέσω να σας απαντήσω.

Ανώνυμος είπε...

kalispera kuria Mosxou.. Exw mia aporia..Eimai 16 k apoti akousa tha xriasthw aponeurosi ston proto gomfio..Ta erwtimata mou..
1)Pos aponeuronei to donti?
2)Tha nioso tipota kata tin diarkia tis epemvasis kai meta tin epemvasi?

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Η περιγραφή της ενδοδοντικής θεραπείας είναι εδω-> http://e-dentistry.blogspot.gr/2009/02/blog-post_16.html

Δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας για το αν θα πονέσετε.Ο πόνος ΑΝ υπάρξει θα είναι στιγμιαίος και απόλυτα ανεκτός,ενώ αν παρουσιαστεί κάτι μετά την διαδικασία αντιμετωπίζεται με παυσίπονα.