9 Μαρ 2011

Αραιοδοντία

Αιτιολογία

- Μεγαλογλωσσία

- Έξη συγκράτησης τροφής κάτω από τη γλώσσα

- Υποδοντία

- Ενδοκρινείς παθήσεις

- Συγκλεισιακές ανωμαλίες

- Λάθος τοποθέτηση των δοντιών κατά την περίοδο αλλαγής τους

- Κληρονομικότητα


Συμπτώματα


Στην άνω γνάθο η υπερώα είναι επίπεδη. Παρατηρούνται διαστήματα και κενά. Επηρεάζεται η λειτουργία της μάσησης και οι κατακόρυφες κινήσεις των γνάθων. Η αισθητική και το περιοδόντιο ΔΕΝ επηρεάζονται.

Η πρόληψη συνίσταται σε διακοπή όλων των έξεων. Η θεραπεία μπορεί να γίνει και σε νεογιλά και σε μόνιμα δόντια.

7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

κα Μοσχου καλησπερα..θα ηθελα να σασ κανω μια ερωτηση σχετικα με τον ανω δεξη μου φρονιμιτη.
εδω και κατι μηνεσ βγενει λοιπον με κατευθηνση προσ το μαγουλο ανωδηνα ωσ τωρα αλλα το ερωτημα μου ειναι αλλο,οταν ακουμπαω με την γλωσσα η το δαχτυλο μου το εσωτερικομεροσ διπλα απο τον φρο νιμιτη(προσ τον ουρανισκο δλδ)αισθανομαι κατι σαν κοκκαλο να το πω σαν ριζα δεν ξερω..ρωτησα το οδοντιατρο μου και μου ειπε οτι ειναι απο το φρονιμιτη αλλα εγω συνεχιζω να ανυσιχω..πειτε μου σασ παρακαλω γιατι το μυαλο μου παει στα χειροτερα..ευχαριστω πολυ

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Εφόσον και ο συνάδελφος που έχει κλινική εικόνα της κατάστασης είπε πως είναι απο τον φρονιμίτη,δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας.
Αν συνεχίζετε να έχετε αμφιβολίες θα πρέπει να σας εξετάσω για να σας πώ το οτιδήποτε.

Ανώνυμος είπε...

κα Μοσχου καλημερα,
θα ηθελα να σας κάνω μια ερώτηση.
έχω αραια δοντια . δηλαδη ειναι αραια τα μπροστά μου λειπουν τα επόμενα και μετα ξεκινανε οι κυνόδοντες και μετα κανονικα τα επομενα . το εχω συνηθίσει και δε με ενοχλει αλλα η ερώτηση μου ειναι : όταν περάσουν τα χρονια θα έχω πρόβλημα;

ευχαριστώ πολύ

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Προφανώς εννοείτε πως απουσιάζουν οι πλάγιοι τομείς σας.
Αν δεν έχετε κάποιο πρόβλημα στη μάσηση ή την ομιλία ,τότε το μόνο ζήτημα που παραμένει είναι αυτό της αισθητικής.

Unknown είπε...

Κα μοσχου καλησπερα..τα 2 μπροστινα δοντια μοθ ειναι αραια και πηγα σε ορθοδοντικο για να βαλω μασελακι, αλλα μου ειπε οτι επειδη τα πισω δοντια μου συγκλινουν τελεια δεν μπορω να βαλω γιατι θα χαλασουν και τα μπροστα.μετα απο αυτο απογοητευτηκα και η μονη λυση ειναι τα σιδερακια..το προβλημα μου ειναι καθαρα αισθητικο!πιστευετε οτι υπαρχει αλλη λυση περα απο τα σιδερακια?? ευχαριστω

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Σχεδόν σε όλα τα περιστατικά υπάρχει και άλλη λύση.Το ζητούμενο είναι να είναι εφαρμόσιμη και αποδεκτή.
Ενδεικτικά μπορώ να σας αναφέρω -εκτός απο την ορθοδοντική θεραπεια- τις όψεις ρητίνης http://e-dentistry.blogspot.gr/2008/11/bonding.html
και τις όψεις πορσελάνης http://e-dentistry.blogspot.gr/2008/11/blog-post_29.html

Unknown είπε...

Καλησπερα.Θα ειθελα να ρωτησω στο περιπου ποσο θα πηγαινε τιμη στο να βαλω συδερακια επειδη εχω αραια δοντια ?