13 Ιαν 2010

"Γειά σας,
Είμαι στην διαδικασία ανάρρωσης (5η μέρα) μετά απο εξαγωγή δύο πολύ δύσκολών φρονιμητών στην κάτω γνάθο. Έβγαιναν ανάποδα προς το κόκκαλο και έχουν κάνει ήδη μεγάλη ζημιά. Διάλεξα τον μόνο γναθοχειρουργό απο τους 5 που είδα, που πρότεινε να τους βγάλει με μια επισκεψη, θεωρόντας οτι έτσι θα κέρδιζα χρόνο και θα ταλαιπωριόμουν μόνο μια φορα. Αντίθετα, όλοι οι υπόλοιποι θεωρούσαν κάτι τέτοιο αδύνατο. Ως προς την μέθοδο, άκουσα κυριολεκτικά 5 διαφορετικές απόψεις.(με ολική, οστικό μοσχευμα, σε δύο φάσεις κόβοντας το δοντι στη μεση κτλ) Ετσι ανήμπορος να κρίνω, διάλεξα αυτό που μου φενόταν πιο πρακτικό.
Αυτή τη στιγμή είμαι στη φάση που έχει υποχωρήσει αρκετά το πρηξιμο και απο τις δυο πλευρές, έχω πυρετό απο την αρχή γύρω στο 38.5, ο οποίος έρχεται και φεύγει με τα αντιπυρετικά, ο πόνος όμως παραμένει αμείωτος, ενώ τα αναλγητικά με ανακουφίζουν πλέον για μονο 2 ώρες. Παράλληλα, έχω βγάλει μικρές αύθες σε όλο το στόμα (πράγμα που παθαίνω πολύ σπάνια) δυσκολεύοντας ακόμη περισσότερο την κατάσταση κυρίως με το φαγητό, οπου χρειάζομαι άμεσα, για να ανταπεξέλθει το στομαχι σε όλα αυτα τα φάρμακα. Με λίγα λόγια περνάω μια απίστευτη ταλαιπωρία. Θα ήθελα εκτός απο το να σχολιάσεται τα παραπάνω να ρωτήσω το εξής:
Υπάρχει ακόμη ένας φρονιμήτης στην άνω γνάθο όπου βλέποντας την πανοραμική μου είπαν αυτολεξεί "πρεπει να τον βγάλουμε γιατι έχει μπλεχτεί με το ιγμόριο" μπορείτε να μου μου πείτε τι σημαίνει αυτό? Τι συνεπάγεται? και αν είναι κάτι που επείγει να γίνει? Προς το παρόν δεν με ενοχλει καθόλου.

Ευχαριστώ για τον χρόνο σας."


Απάντηση


Θεωρώ μέγα λάθος την επιλογή να βγούνε δυο δόντια -και μάλιστα έγκλειστοι φρονιμίτες- σε μια επίσκεψη.Ειδικά μάλιστα όταν το ένα είναι στα δεξιά και το άλλο στα αριστερά.
Το οίδημα,ο πόνος,η δυσκολία στην μάσηση,ο πυρετός, η κακουχία, είναι αναμενόμενα μετά από εξαγωγή ενός φρονιμίτη.Μην παραλείπετε να λαμβάνετε την αντιβίωση που σας συνταγογράφησε ο οδοντίατρος σας.

Σχετικά με τον άνω φρονιμίτη σας: το ιγμόρειο είναι αεροφόρος κόλπος.Εχει σχήμα πυραμίδας όπου η βάση της σχηματίζει το έξω τοίχωμα της μύτης και η κορυφή της εκτείνεται προς το ζυγωματικό οστό.
Δεν γνωρίζω τη θέση του φρονιμίτη σας καθώς δεν έχω δεί πανοραμική ακτινογραφία, οπότε δεν δύναμαι να σας δώσω κάποια σαφή απάντηση με το αν πρέπει ή οχι να τον αφαιρέσετε.
Εχετε όμως στο νου σας, πως η χειρουργική αφαίρεση ενός φρονιμίτη είναι συχνά αρμοδιότητα γναθοχειρουργού.


Δεν υπάρχουν σχόλια: