11 Μαρ 2009

Υπηρεσία φύλαξης βλαστικών κυττάρων

Η υπηρεσία φύλαξης βλαστικών κυττάρων από τον πολφό των νεογιλών δοντιών είναι μια νέα παγκόσμια υπηρεσία. Η χρήση των νεογιλών δοντιών γίνεται για την επεξεργασία και την κρυοσυντήρηση των βλαστικών κυττάρων που περιέχονται στον πολφό τους, κατά την ηλικία των 5 έως 12 ετών και κατά τη διάρκεια της φυσιολογικής τους πτώσης.
H υπηρεσία αφορά και τους ενήλικες που επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν τους φρονιμίτες τους (τρίτους γομφίους) σαν πηγή λήψης, επεξεργασίας και κρυοσυντήρησης βλαστικών κυττάρων για θεραπευτική χρήση.

Τι είναι τα βλαστικά κύτταρα;
Τα βλαστικά κύτταρα είναι αδιαφοροποίητα κύτταρα, τα οποία υπό ειδικές συνθήκες μπορούν να μετατραπούν σε κάθε ιστό και όργανο του ανθρώπινου σώματος. Τα βλαστικά κύτταρα των νεογιλών δοντιών είναι ικανά να αναπαράγονται πολύ πιο γρήγορα από τις υπόλοιπες σειρές των βλαστικών κυττάρων από άλλες πηγές.

Ποια τα πλεονεκτήματα των βλαστικών κυττάρων του πολφού των δοντιών;




  • Εύκολος τρόπος συλλογής


  • Δεύτερη ευκαιρία για όσους γονείς δεν μπόρεσαν να φυλάξουν βλαστικά κύτταρα του ομφάλιου λώρου.


Ποια δόντια είναι καλύτερα για την απομόνωση των βλαστικών κυττάρων;
Όλα τα υγιή δόντια μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως πιθανές πηγές βλαστικών κυττάρων, ωστόσο έρευνες απέδειξαν πως τα καλύτερα για την απομόνωση των βλαστοκυττάρων είναι τα έξι μπροστινά δόντια της άνω και τα έξι μπροστινά δόντια της κάτω γνάθου των παιδιών(νεογιλά) και οι φρονιμίτες των ενηλίκων.

Που μπορούν να χρησιμοποιηθούν;
Οι ασθένειες που προβλέπεται να αντιμετωπίζονται είναι:
Αναγέννηση νέων δοντιών και αποκατάσταση περιοδοντικών παθήσεων



Αναγέννηση ιστών



Αναγέννηση οστών και αρθρώσεων



Αποκατάσταση καταγμάτων



Γενικές θεραπείες όπως αντιμετώπιση σακχαρώδη διαβήτη, νόσου πάρκινσον, οστεοαρθρίτιδας, Alzheimer



Χρήση ως μοσχεύματα



Αποκατάσταση κατεστραμμένου καρδιακού ιστού ύστερα από έμφραγμα του μυοκαρδίου



Αναγέννηση εγκεφαλικών κυττάρων



Δημιουργία καινούριων νευρώνων
Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε εντός του Ιατρείου.

9 σχόλια:

Unknown είπε...

Γεια σας,
αντιλαμβάνομαι ότι ένας ενήλικας μπορεί να χρησιμοποιήσει τους φρονιμίτες του για εξαγωγή βλαστικών κυττάρων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για αναγέννηση καινούριων δοντιών και θεραπεία της περιοδοντίτιδος.
Ο οδοντίατρός μου λέει ότι η χρήση των βλαστικών κυττάρων στην οδοντιατρική είναι σε πειραματικό στάδιο.
Παρακαλώ επιβεβαιώστε μου ότι αντιλήφθηκα καλώς τα ανωτέρω και πόσο θα κόστιζε μια τέτοια θεραπεία;
To πρόβλημά μου είναι το εξής:
Το 1981-84 γέννησα τα δυο παιδιά μου και στις δυο εγκυμοσύνες δεν πρόσεξα καθόλου να παίρνω ασβέστιο, πιστεύω δε ότι γι'αυτό το λόγο δυο δόντια μου στην άνω γνάθο άρχισαν να έχουν πρόβλημα και σταδιακά, απονευρώθηκαν, έγινε εξαγωγή και τοποθετήθηκαν τελικώς δυο γέφυρες (δεξιά και αριστερά) η μια εκ τριών η άλλη εκ τεσσάρων δοντιών.
Επίσης σφραγίστηκαν δυο φρονιμίτες στη δεξιά πλευρά της άνω γνάθου (τα δυο τελευταία δόντια προς τη γνάθο).
Το 1993 τοποθετήθηκαν οι δυο γέφυρες, εκ των οποίων η μια εκ τεσσάρων δοντιών ξεκόλλησε και ξανακολλήθηκε το 2006. Η άλλη εκ τριών δοντιών ήταν σταθερή αλλά οι δυο φρονιμίτες που ήταν δεξιά της και είχαν σφραγίσματα, σταδιακά έσπασαν και το 2006 έγινε εξαγωγή. Από το σημείο αυτό και πέρα η γέφυρα αυτή ξεκολλά συνεχώς και ο οδοντίατρός μου αρνείται ότι φταίει το ότι έκανε εξαγωγή τους φρονιμίτες κι έχασε την στήριξη των ριζών από τα δεξιά η ρίζα του δοντιού όπου στηρίζεται η γέφυρα, κουνιέται το δόντι και ξεκολλά τη γέφυρα.
Ισχυρίζεται ότι έχω περιοδοντίτιδα και γι'αυτό μετακινούνται τα δόντια μου, αλλά δεν μου έκανε καμμία ακτινογραφία ούτε καμμία άλλη εξέταση, και στο ιντερνέτ διαβάζω πως ασφαλής διάγνωση περιοδοντίτιδας χωρίς ακτινογραφία δεν νοείται.
Κάποια στιγμή η δεξιά γέφυρα παρουσίασε απόστημα στο αριστερό της στήριγμα (δόντι) κι ο οδοντίατρός μου την έβγαλε (πανεύκολα γιατί ήταν ξανά ξεκολλημένη) διέγνωσε συρίγγιο, το καθάρισε και μου έδωσε αντιβίωση, έκτοτε απλά ξεκολλά αλλά δεν είχε άλλο πρόβλημα. Εκείνος δεν την βγάζει πλέον, την ξανακολλά χωρίς να τη βγάλει.
Η αριστερή γέφυρα παρουσίασε πρόσφατα απόστημα το οποίο δεν έχει υποχωρήσει, εκείνος ούτε την έβγαλε, ούτε άνοιξε το απόστημα όπως προ 2 μηνών για να το καθαρίσει, απλώς μου έδωσε δοξυσικλίνη (Vibramycin).
Όταν ρώτησα τι θα γίνει τελικώς (οι δυο γέφυρες έχουν ξεκολλήσει η μια μία φορά κι η άλλη δυο-τρεις κι έχουν παρουσιάσει απόστημα η μια μια φορά κι η άλλη δυο-τρεις) μου είπε ότι φταίει η περιοδοντίτιδά μου και δεν θεραπεύεται, ότι δεν μπορεί να κάνει τίποτα παρά συντήρηση. Μια άλλη φορά μου είπε ότι αν συνεχίσει να ξεκολλά η δεξιά γέφυρα (που εγώ εξακολουθώ να πιστεύω ότι ξεκολλά γιατί έφυγαν οι φρονιμίτες που στήριζαν τη ρίζα του δοντιού όπου στηρίζεται) πρέπει να τροχίσω κι άλλα δόντια και να γίνει μεγαλύτερη γέφυρα, πράγμα που δεν εμπιστεύομαι να επιχειρήσω, γενικά θέλω να κρατήσω τα γερά μου δόντια.
Ανησυχώ για το απόστημα στον κυνόδοντα που στηρίζει την αριστερή γέφυρα και που τη μια το θεράπευσε ανοίγοντας απλώς το ούλο κι όχι καθαρίζοντας το δόντι (δεν έβγαλε καν τη γέφυρα) και τώρα απλώς μου έδωσε μια αντιβίωση η οποία δεν το θεραπεύει, μήπως τον χάσω τον κυνόδοντα και μπω σε περιπέτειες, μην χάσω τελικά τα γερά μου δόντια της άνω γνάθου και βάλω οδοντοστοιχία.
Η κάτω γνάθος δεν έχει καμμία επέμβαση ως τώρα.
Η ερώτησή μου είναι αφενός αν αυτή τη στιγμή μπορώ να κάνω αναγέννηση των δοντιών που έχω βγάλει και όσων έχουν τροχιστεί με βλαστοκύτταρα από τον αριστερό μου φρονιμίτη που είναι στη θέση του, και πόσο θα κόστιζε κάτι τέτοιο, ώστε να ξεμπερδεύω με τις γέφυρες και τον οδοντίατρο που με ταλαιπωρεί κι αν μπορώ να βοηθήσω στην περιοδοντίτιδα σε περίπτωση που διαγνωστεί σωστά (πράγμα που αμφιβάλλω) με βλαστοκύτταρα επίσης.
Αφετέρου η ερώτησή μου είναι πόσο κανονική σας φαίνεται αυτή η διάγνωση και αγωγή του οδοντιάτρου μου ως τώρα και εάν θα πρέπει να αποφασίσω να αλλάξω οδοντίατρο, κάτι που δεν έχω κάνει εδώ και 16 χρόνια από φόβο και μόνο μήπως και ο άλλος δεν είναι καλύτερος.
Ευχαριστώ

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Κατ αρχήν θα πρέπει να διευκρινιστεί οτι εφόσον ένας ασθενής δεν έχει μεριμνήσει να φυλάξει βλαστοκύτταρα είτε από τον ομφάλιο λώρο(κατά την γέννηση) είτε από τα νεογιλά του δόντια, η μόνη λύση που του απομένει (αναφορικά με τα βλαστοκύτταρα που προέρχονται από τα δόντια του) είναι οι φρονιμίτες, οι οποίοι θα πρέπει να είναι υγιείς,δηλαδή να μη φέρουν εμφράξεις (σφραγίσματα) να μην φλεγμαίνουν, να μην είναι τερηδονισμένοι.
Η χρήση των βλαστικών κυττάρων για αναγέννηση οδοντικού ιστού είναι ακόμα μη εφαρμόσιμη κλινικά.
Όσον αφορά το πρόβλημα που αντιμετωπίζετε με τα δόντια σας: αρχικά να διευκρινήσουμε οτι δεν μπορεί να είχατε σφραγίσει τους 2 δεξιούς φρονιμίτες σας καθώς έχουμε μόνο έναν φρονίμίτη σε κάθε πλευρά.Προφανώς λοιπόν έχετε σφραγίσει τον φρονιμίτη και τον δεύτερο γομφίο σας οι οποίοι στην συνέχεια εξήχθησαν όπως μου αναφέρετε.
Δεν βρίσκω να έχει κάποια σχέση η εξαγωγή των δοντίων με την αποκόλληση της γέφυρας.Ενδεχομένως την πρώτη φορά να αποκολλήθηκε λόγω της διαδικασίας,αλλα για τις επόμενες φορές δεν υπάρχει κάτι που να τα συνδέει.
Δεν κατάλαβα από το κείμενο σας,αν κουνιέται το τελευταίο δόντι της γέφυρας σας , αν ο κυνόδοντας ο οποίος φλεγμαίνει είναι ενδοδοντικά θεραπευμένος καθώς και με ποιον τρόπο ο οδοντιάτρος σας κολλά την γέφυρα χωρίς να την αφαιρέσει.
Δεν μπορώ να σας απαντήσω σχετικά με την διάγνωση που έκανε ο οδοντίατρος σας, καθώς δεν έχω ούτε κλινική εικόνα, ούτε ακτινογραφική, ούτε γνωρίζω τι θεραπεία έχει προηγηθεί.Εφόσον έχετε αμφιβολίες για τις υπηρεσίες που σας παρέχει ο γιατρός σας, προτιμήστε κάποιον άλλο, ζητήστε έστω μια δεύτερη γνώμη.
Η θεραπεία που σκεφτήκατε,με αναγέννηση οδοντικού ιστου προς το παρόν δεν είναι εφικτή.
Αν θέλετε να απαλλαγείτε απο τις γέφυρες μπορείτε να στραφείτε στην λύση των εμφυτευμάτων.
Για οποιαδήποτε άλλη διευκρίνηση θα σας παρακαλούσα να συνεχίσουμε με e-mail(moschou.v@gmail.com)

Ανώνυμος είπε...

Παιδία ακόμα περιμένουμε τα βλαστοκύτταρα...... Έχω χάσει 2 δόντια... :( To ξέρετε ο,τί μας έλεγαν και ακουγόταν πως θα είναι έτοιμα το 2010; Αληθεία δεν μπορώ να καταλάβω τι συμβαίνει. Υπάρχει και σαϊτ
http://hubpages.com/hub/Regrow-Teeth

Πόσο ακόμα θα περιμένουμε;.......... :(

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Ουδέποτε απο τον παρόντα διαδικτυακό χώρο έχει αναφερθεί η χρήση βλαστικών κυττάρων εως το 2010.
Η αλήθεια είναι πως θα περιμένουμε πολύ ακόμα,συνεπως δεν θα έπρεπε να "χάνουμε" δόντια με την σκέψη της λύσης των βλαστοκυττάρων.
Όσον αφορά την ιστοσελίδα που παραθέτετε δεν μπορώ να πώ κάτι εκτός απο το οτι το διαδίκτυο πλέον βρίθει απο "μελέτες" και "έρευνες" ατόμων άσχετων με την ιατρική.

Ανώνυμος είπε...

Θυμάμαι και εγώ πως είχαν πει στην τηλεόραση πριν απο 3 χρόνια πως θα έχουμε αναγέννηση δοντιών σύντομα. Θέλουν αρκετά χρόνια για αυτή την έρευνα... Σίγουρα κααάααποτε στο μακρινό μέλλον να γίνει και αυτό. Να πρόσεχετε τα δόντια σας και να ακούτε τις συμβλουλές που σας δίνει ο οδοντίατρος. Μη τα παραμελείτε, και ποτέ δεν θα σας εγκαταλείψουν! :)

Ανώνυμος είπε...

nneneειμαι 21 ετων κ βουρτσιζω τα δοντια μου δυο φορες την ημερα της τελευταιες μερες νιωθω το ενα μου μπροστινο δοντι να κουνιεται κ μπηκα στο ιντερνετ να δω μηπως τα βουρτσιζα λαθος κ οντως τα βουτσιζα λαθος τα μπροστινα γτ εγω για να βουρτσισω την εξωτερικη μερια εκανα ετσι το στομα σαν να δαγκωνω κατι κ ακουμπαγαν τα κατω με τα πανω κ σκφτομαι μηπως με αυτην την τεχνικη επειδη πιεζα τα δοντια μου τα κατω με τα πανω κ με την πιεσει που τα βουρτσιζα που δν ηταν κ η πιο απαλη κ σωστη απο μερος μου μου ψιλοξεκολλησε...γινεται αυτο κ αν ναιδιορθωνεται η πρεπει να το βγαλω?μπορει να γινομαι κουραστικος αλλα τα σκεφτομαι ολα αυτα επειδη ειμαι κ λιγο φοβιτσιαρης μηπως επειδη σαν να καταλαβαινω οτι βγαινουν οι φρονιμητες μηπως σπρωχνουν ολα τα δοντια κ ασκειτε πιεση στο μπροστα?
αυτα ειχα να ρωτησω ευχαριστω

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Δεν νομίζω το δόντι να έχει κινητικότητα λόγω της λαθεμένης τεχνικής βουρτσίσματος που ακολουθούσατε.
Θα πρέπει ωστόσο να επισκεφθείτε άμεσα τον οδοντίατρο για να γίνει εγκαίρως η απαραίτητη θεραπεία.

Ανώνυμος είπε...

Είχα ενα νεογιλό αντι για το κανονικό δόντι, το οποίο είχε εγκλοβιστει από πάνω, μεχρι την ηλικία των 49 ετών!! Τον φύλαξα γιατί ακουσα για τα βλαστοκύτταρα. Εχει νόημα και αν ναί, πως τον συντηρώ?

ΜΟΣΧΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είπε...

Εννοείτε πως έχετε εξαγάγει το δόντι και απλά το φυλάτε σε ένα κουτάκι;
Αν ναι, δυστυχως το δόντι έχει αχρηστευτεί καθώς μετά την εξαγωγή του άμεσα θα πρέπει να τοποθετηθεί σε ειδικό κυτίο και να δωθεί σε εταιρεία για ανάλυση.